Ahogy azt megírtuk, a Magyarországon is népszerű diszkontlánc németországi leányvállalata, amely 64 üzlettel rendelkezik Németországban, csődöt jelentett. A hír felvetette annak lehetőségét, hogy a vállalat más piacokon, köztük Magyarországon is hasonló lépésekre készülhet. A Pepco azonban a Világgazdaságnak cáfolta ezt a feltételezést.
Az átszervezés nem érinti a magyar üzleteket, ez egy célzott intézkedés, amely kizárólag a német piacra vonatkozik
– közölte a vállalat. Mint jelezték, a német piac sajátos kihívásaira reagálnak, miközben a teljes cégcsoport stabilan működik, és erőteljes fejlődést mutat.
A Pepco tájékoztatása szerint a 2025. június 30-án zárult harmadik pénzügyi negyedévben a Pepco márka több mint 1 milliárd eurós árbevételt ért el, ami rekordszintnek számít a cég történetében. Ez már a harmadik egymást követő negyedév volt, amikor a vállalat növelni tudta az azonos boltok eladásait, vagyis nem új üzletek megnyitásából, hanem a meglévő egységek teljesítményéből fakadt a bővülés.
A bruttó árrés is tovább emelkedett, ami arra utal, hogy a Pepco nemcsak több terméket adott el, de nyereségesebben is tudott működni. Ez különösen fontos a jelenlegi inflációs és vásárlóerő-változási környezetben, amikor sok kiskereskedelmi szereplő nyomás alatt van.
A Pepco épp újrarajzolja kereskedelmi térképét – a magyar piac a nyertesek között
Új üzleti modellre váltott a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb diszkontlánca. A Pepco a németországi bezárások után fókuszált terjeszkedéssel és erősödő eredményekkel építi újra magát. A magyar piac továbbra is kulcsszerepet kap a cég régiós stratégiájában.
A Pepco megerősítette: Magyarországon nem terveznek boltbezárásokat vagy kivonulást, a hálózat működése zavartalan. Mint közölték, a németországi döntés helyi szintű átalakítás, amelynek célja a működés piaci realitásokhoz való igazítása és az érintett üzletág jövőbeli megerősítése.
A lánc a hazai piacon is jelentős szereplő: több mint 260 magyarországi boltjával a Pepco Group a diszkontdivat és olcsó háztartási termékek piacának meghatározó szereplője. A verseny ugyanakkor egyre élesebb, a kínai tulajdonú láncok (mint például a Miniso vagy a TEDi) megjelenése új kihívásokat is hoz. A Pepco válasza világosan jelzi:
a németországi átszervezés nem precedens, hanem egyedi döntés.
Magyarországon jelenleg stabil működés és folytatódó növekedés jellemzi a diszkontláncot, amely a jelek szerint sikeresen alkalmazkodik a vásárlói igényekhez és a piaci környezethez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.