BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A vásárlók ezt tényleg figyelik: egyre fontosabb szempont, hogy magyar-e a termék

Tízből kilenc vásárló ismeri a Magyar Termék védjegyet, közel ennyien pedig előnyben részesítik az ilyen jelöléssel ellátott élelmiszereket. Egy friss kutatás szerint ráadásul a vásárlók több mint fele felárat is hajlandó fizetni a Magyar Termék védjegyes árucikkekért.

Az elmúlt időszakban tovább erősödött az érdeklődés a hazai eredetet jelölő tanúsítványok iránt, ami annak is a következménye, hogy az elmúlt időszak gazdasági nehézségei Európában érezhetően erősítette a fogyasztói etnocentrikusságot – derült ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. megbízásából készült 1040 fős reprezentatív kutatásból. A felmérés eredménye megerősítette, hogy a jól beazonosítható jelölések, mint a Magyar Termék védjegy, nemcsak a legismertebbek, de komoly hitelesítő erővel is bírnak a vásárlók számára.

Magyar Termék védjegy
A Magyar Termék védjegy versenyelőnyt jelent a gyártóknak / Forrás: Magyar Termék Kft.

A megkérdezettek 90,6 százaléka ismeri a védjegyeket, és az összes vizsgált jelölés közül a leghitelesebbnek tartja. A védjegyekbe vetett bizalom a vásárlói döntésekben is jól tetten érhető, ugyanis a válaszadók 76,7 százaléka azt nyilatkozta, hogy rendszeresen tesz Magyar Termék védjegyes árut a kosarába, az élelmiszerek esetében pedig a vásárlók 86,6 százaléka részesíti előnyben ezeket a termékeket. Az étrend-kiegészítők és gyógyszerek kategóriájában a vásárlók 62,5 százaléka keres inkább magyar eredetű terméket, miközben az építőiparban és az állateledelek között is közel 50 százalék preferálja a hazait.

A tudatos vásárlók keresik a Magyar Termék védjegyet 

A vásárlók elsősorban azt várják a védjegyes termékektől, hogy

  • magyar munkaerő közreműködésével készüljenek,
  • nagyon megbízhatóak és
  • szigorúan ellenőrzött minőségűek legyenek.

E tulajdonságokat a független védjegyrendszer garantálja. Ezzel a fogyasztók is tisztában vannak, mivel 

a kutatásban résztvevők több mint fele minden vizsgált termékkategóriában elfogadhatónak tart valamilyen mértékű (5-10 százalékos) felárat a védjegyes termékekért,

ami komoly versenyelőnyt jelent a védjegyhasználók számára.

„A Magyar Termék védjegy fontos igazodási pont a vásárlások során, a vevők egyre tudatosabbak: felismerik, ha hazai terméket vesznek, azzal nemcsak a megbízhatóságra szavaznak, hanem az itthoni cégek működését és a magyar munkahelyeket is támogatják” – hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Szerinte a cél nem csupán a piaci jelenlét növelése, hanem a védjegyhasználók által alkotott gazdasági közösség megerősítése is.

Az említett kutatás eredményei alapján a védjegy ilyen szempontból is jól teljesít, hiszen a Magyar Termék védjegyeket használó cégek összesített éves árbevétele mára elérte a 4700 milliárd forintot. A védjegy egyébként 250 cég közel hatezer termékén látható.

Forrás: Magyar Termék Kft.

Az ügyvezető szerint a magyarországi gyártóknak továbbra is és egyre inkább össze kell fogniuk, és meg kell mutatniuk a vásárlóknak, hogy a hazai vállalatok is képesek világszínvonalú termékek előállítására, ezért érdemes keresniük a boltok polcain a megbízható minőségű, azonosíthatóan magyar árukat. Úgy látja, nagy szükség van arra, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak az ellenőrzött hazai eredetű termékek.

A piaci verseny hatalmas, de az ügyvezető szerint a Magyar Termék ügye olyan közös érdek, amiért érdemes összefognia az egyébként többféle szektort magában foglaló védjegyközösségnek. Ehhez azonban az kell, hogy felismerjék a közös fellépésben rejlő lehetőséget, és ne aprózzák el az erre szánt erőforrásaikat.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.