Az elmúlt időszakban tovább erősödött az érdeklődés a hazai eredetet jelölő tanúsítványok iránt, ami annak is a következménye, hogy az elmúlt időszak gazdasági nehézségei Európában érezhetően erősítette a fogyasztói etnocentrikusságot – derült ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. megbízásából készült 1040 fős reprezentatív kutatásból. A felmérés eredménye megerősítette, hogy a jól beazonosítható jelölések, mint a Magyar Termék védjegy, nemcsak a legismertebbek, de komoly hitelesítő erővel is bírnak a vásárlók számára.
A megkérdezettek 90,6 százaléka ismeri a védjegyeket, és az összes vizsgált jelölés közül a leghitelesebbnek tartja. A védjegyekbe vetett bizalom a vásárlói döntésekben is jól tetten érhető, ugyanis a válaszadók 76,7 százaléka azt nyilatkozta, hogy rendszeresen tesz Magyar Termék védjegyes árut a kosarába, az élelmiszerek esetében pedig a vásárlók 86,6 százaléka részesíti előnyben ezeket a termékeket. Az étrend-kiegészítők és gyógyszerek kategóriájában a vásárlók 62,5 százaléka keres inkább magyar eredetű terméket, miközben az építőiparban és az állateledelek között is közel 50 százalék preferálja a hazait.
A vásárlók elsősorban azt várják a védjegyes termékektől, hogy
E tulajdonságokat a független védjegyrendszer garantálja. Ezzel a fogyasztók is tisztában vannak, mivel
a kutatásban résztvevők több mint fele minden vizsgált termékkategóriában elfogadhatónak tart valamilyen mértékű (5-10 százalékos) felárat a védjegyes termékekért,
ami komoly versenyelőnyt jelent a védjegyhasználók számára.
„A Magyar Termék védjegy fontos igazodási pont a vásárlások során, a vevők egyre tudatosabbak: felismerik, ha hazai terméket vesznek, azzal nemcsak a megbízhatóságra szavaznak, hanem az itthoni cégek működését és a magyar munkahelyeket is támogatják” – hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Szerinte a cél nem csupán a piaci jelenlét növelése, hanem a védjegyhasználók által alkotott gazdasági közösség megerősítése is.
Az említett kutatás eredményei alapján a védjegy ilyen szempontból is jól teljesít, hiszen a Magyar Termék védjegyeket használó cégek összesített éves árbevétele mára elérte a 4700 milliárd forintot. A védjegy egyébként 250 cég közel hatezer termékén látható.
Az ügyvezető szerint a magyarországi gyártóknak továbbra is és egyre inkább össze kell fogniuk, és meg kell mutatniuk a vásárlóknak, hogy a hazai vállalatok is képesek világszínvonalú termékek előállítására, ezért érdemes keresniük a boltok polcain a megbízható minőségű, azonosíthatóan magyar árukat. Úgy látja, nagy szükség van arra, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak az ellenőrzött hazai eredetű termékek.
A piaci verseny hatalmas, de az ügyvezető szerint a Magyar Termék ügye olyan közös érdek, amiért érdemes összefognia az egyébként többféle szektort magában foglaló védjegyközösségnek. Ehhez azonban az kell, hogy felismerjék a közös fellépésben rejlő lehetőséget, és ne aprózzák el az erre szánt erőforrásaikat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.