BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Halálhírét keltették a románok a szegedi BYD-gyárnak: a kínaiak alaposan helyretették őket - nagy ígéret hangzott el Magyarországról

A kínai elektromosautó-gyártó hosszú távra tervez Európával, a magyarországi gyár építése pedig továbbra is a tervek szerint halad. A hírek ellenére a szegedi üzem tervezett kapacitása sem változott.

A leghatározotabban cáfolta a  BYD az adevarul román portál állításait. Szerintük a tömegtermelés első, 2026-os évében csak néhány tízezer jármű készül majd Szegeden, jócskán elmaradva a korábban kitűzött 150 ezer darabos kapacitástól. 

BYD
BYD: cáfolja az adevarul értesüléseit / Fotó: Vémi Zoltán

Az Adevărul azt is tudni véli, hogy a döntés hátterében az európai magas bér- és energiaköltségek állnak, éppen ezért a kínaiak inkább felgyorsítják a törökországi létesítményük fejlesztését.
A BYD-et megkereste a Mandiner, a magyar portál a következő választ kapta.  Terveik nem változtak, évi 300 000 darabos csúcsmennyiséggel számolnak. A BYD hosszú távra tervez Európával és Európában, 

a magyarországi gyár építése pedig a tervek szerint halad.

Stella Li, a BYD ügyvezető alelnökének közelmúltbeli nyilatkozatára is felhívják  figyelmet, eszerint:  a kínai gyártó egyre „európaibbá” kíván válni.  A következő egy-két esztendőben a plug-in hibridek (PHEV, azaz külső forrásból tölthető hibridet jelent, amely autók képesek arra, hogy az elektromos hálózatból vételezzenek energiát – a szerk.) fogják uralni az eladásokat a kontinensünkön.

A tőzsdei hírekkel és a kínai árversennyel kapcsolatban a BYD csúcsvezetője úgy fogalmazott, hogy továbbra is piacvezetők Kínában, és elégedettek az eredményekkel.

 Talán az elmúlt egy-két évben a piaci részesedésünk túl magas volt az élen, így most visszatérünk egy normális szintre

 – jegyezte meg.

Nincsenek felelőtlen bejelentések

Már korábban kiderült, hogy a BYD nem szeret felelőtlenül ígérgetni, így egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen arányban foglalkoztatnak majd kínaiakat és magyarokat, illetve más nemzet dolgozóit az épülő, a bejelentéskor 2000 milliárd forintra tehető beruházás részeként megvalósuló Csongrád-Csanád vármegyei üzemben, ahogy a munkahelyteremtéssel, bérezéssel kapcsolatos kérdéseket is az év végére tervezett átadáskor válaszolják meg.

Megszületett az új dízel

A BYD hagyományos karosszériájú modellekkel bővíti kínálatát, itthon is, mégpedig egy szedán és egy kombi formájában.

A Seal 6 DM-i Touring változatában is egyedi hibrid hajtáslánc dolgozik, amely akár 1505 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. A DM-technológia (Dual Mode), lényege, hogy 

a Super Hybrid kétféle üzemmódban működhet: 

EV-ben kizárólag a villanymotor hajtja a kerekeket, HEV-ben (hibrid elektromos autók) azonban a benzines is működik. Az esetek többségében az utóbbi üzemmódban is elektromos a hajtás – annak minden előnyével –, a benzines kizárólag áramot termel a hajtáslánc akkujának, és rajta keresztül a kerekeket forgató villanymotornak. A bemutatáskor elhangzott: a Super DM-technológiára éppen ezért sokan úgy tekintenek, mintha dízeles járművel közlekednének.
 

BYD
A BYD SEAL 6 DM hibrid autó bemutatója / Fotó: Vémi Zoltán

Kedvezményesen 12,97 millió forintról indul a Seal 6 ára a kisebbik akkumulátorral, szedán kasztnival. Nagyobb akksival már 14,27 millió forint az alapár, 460 ezer forint felárért pedig több szín is elérhető.

A kombi 13,37 millió forintról indul, míg a nagyobb aksis változatért 14,6 millió forintot kell fizetni. 

Újabb infrastruktúra-fejlesztés indul Dél-Magyarországon 

Ötmilliárd forintból 2x2 sávosra bővítik az 5-ös főút szegedi bevezető, az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont közötti szakaszát, mely fejlesztés a tervek szerint 2026 nyarán fog elkészülni – mondta Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára. Ágh Péter ismertette, a fejlesztés azért is fontos, mert ezen a szakaszon összpontosul a BYD építési forgalma, majd a gyár megnyitását követően a működéshez kapcsolódó forgalom is, emellett ezt az utat veszik igénybe a környékbeli nagyvállalkozások is.

Kiemelte, a BYD-gyár építése Magyarország legnagyobb ipari beruházása, ahol évente 300 ezer új autó készülhet.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.