Az Agrárminisztérium (AM) idén is támogatja a Coop Rallyt, amit az is indokol, hogy a Coop filozófiája egybecseng a minisztériuméval: a cél az, hogy a magyar élelmiszeripari szereplők magas minőségű hazai élelmiszerekkel lássák el a fogyasztókat – mondta az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón Tállai András, az AM élelmiszer-gazdaságért felelős államtitkára. A fogyasztók szeretik a magyar termékeket, és azzal is tisztában vannak, hogy a hazai élelmiszerek vásárlásával megélhetést biztosítanak a magyar gazdáknak. A Coop Rally népszerűsége pedig azt is bizonyítja, hogy milyen nagy a Coop társadalmi elfogadottsága – tette hozzá.
Az államtitkár elmondta, hogy a hazai élelmiszer-termelés mintegy 60 százalékát értékesítik itthon, de tudni kell, hogy a nyitott piacon nagy a nemzetközi konkurencia.
Az élelmiszeripar gazdasági teljesítményének értékét jól mutatja a tavalyi 6808 milliárd forintos árbevétele, amely 6,5 százalékos növekedés az előző évihez képest.
Ez egyébként a belföldi piacon 7, az exportban pedig 5 százalékos bővülést jelentett.
A tárca kiemelt területként kezeli az élelmiszeripart, tudván, hogy a versenyképesség fenntartása folyamatos fejlesztéseket követel meg az ágazattól. Az idén záruló Vidékfejlesztési Program keretében 1300 élelmiszeripari vállalkozás jutott 300 milliárd forint támogatáshoz, míg a most folyó KAP Stratégiai Terv pályázataiból eddig 741 kérelem esetében született pozitív döntés, amelyek több mint 275 milliárd forint támogatást jelentenek. A cél, hogy versenyképesebbé váljanak a hazai élelmiszer-feldolgozók.
A Coop üzletei a hazai kiskereskedelmi láncok közül egyedüliként a kistelepüléseken is jelen vannak, és csoportszinten évente több milliárd forintos fejlesztésekkel igyekeznek növelni az ott élők kiszolgálásának színvonalát
– mondta Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A Coop társadalmi felelősségvállalásának része a Coop Rally megszervezése, azon keresztül pedig a hazai élelmiszerek jó hírének növelése.
A kedden induló idei Coop Rally rajtja Dunaharasztiban, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-nél lesz, a cél pedig a Mogyi Kft. bajai üzeménél. A közel száz autóból álló mezőny a két nap alatt ellátogat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.