BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Különös ázsiai élelmiszerbolt tűnt fel Magyarországon: már két üzletet is nyitott – de kell-e félnie a Lidlnek?

Egyre nagyobb figyelmet kap az online közösségi felületeken a QQ Express nevű, tavaly ősszel két üzlet nyitásával indult élelmiszer jellegű kiskereskedelmi hálózat. Az ázsiai kényelmi ételek, snackek forgalmazására összpontosító QQ Express jelenleg csak Budapesten van jelen, kínálatával nem a diszkontlláncokkal kellhet versenyre, inkább az ázsiai ízek kedvelőit szólítja meg.

A QQ Express boltlánc kínálatában elsősorban az ázsiai élelmiszerek, gyorsételek, snackek találhatók meg, így a kínálat jellege alapján elsősorban ezen szortiment mentén próbálhat versenyezni más kisbolt-hálózatokkal – írja az Origo. A kiskereskedelmi üzletlánc azonban szolgáltatásként olyat is kínál a vásárlóknak, amit eddig főként külföldön már jelen lévő boltláncoknál lehetett csak tapasztalni: az ételeket – például forró vízzel készülő instant leveseket – helyben is lehet készíteni, így el is fogyasztani.

Főként ázsiai kényelmi ételek érhetők el a QQ Express kínálatában, újdonságot jelent, hogy az ételek egy részét az üzletben el is lehet fogyasztani (illusztráció)
Főként ázsiai kényelmi ételek érhetők el a QQ Express kínálatában, újdonságot jelent, hogy az ételek egy részét az üzletben el is lehet fogyasztani (illusztráció)
Fotó: Freepik

Egyelőre két bolttal és B2B-vel működik a QQ Express

A lap a vállalkozás honlapján található információk alapján azt írja, hogy a QQ Express az ASIA FOOD FAMILY KFT. élelmiszer-kiskereskedelmi és nagykereskedelmi márkája, kifejezetten az ázsiai élelmiszerek nemzetközi piacon való megjelenésének szándékával jött létre. A vállalat 2024-ben alakult Budapesten, két saját márkanéven megtalálható üzletük mellett B2B nagykereskedelmi hálózatot is működtetnek.

Kifejezetten ázsiai élelmiszereket kínáló üzletek persze már eddig is megtalálhatók voltak a magyar kiskereskedelemben, a QQ Express azonban a kényelmi ételek helyben való elkészítése mellett nem csak gyors vásárlást, hanem gyors étkezési lehetőséget is kínál. Erre más boltláncoknál, például a 7-Elevennél látni példát, de ez a hatalmas nemzetközi lánc még nem lépett be a magyar piacra. 

További részletek az Origo cikkében olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.