BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb legendás magyar üdítőmárka tér vissza – ezekben az ízekben lehet kapni

A boltok polcaira egy újabb ikonikus magyar üdítőmárka tért vissza: a Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 augusztusában újra elindította a Róna üdítők forgalmazását. Az újra piacra kerülő termékek kóla- és narancsízben érhetők el, kétliteres PET-palackos kiszerelésben.

Újabb klasszikus magyar üdítőmárka tért vissza a boltok polcaira: a Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 augusztusában újraindította a Róna üdítők forgalmazását. A Róna az 1970-es és 1980-as években az egyik legnépszerűbb hazai üdítőitalnak számított, és évtizedeken át meghatározó szereplője volt a magyar italpiacnak. 

Róna üdítő  Újabb klasszikus magyar üdítőmárka tért vissza: ismét kapható lesz a Róna
Fotó: Róna üdítő / Facebook

Az újra piacra kerülő termékek kóla- és narancsízben érhetők el, 2 literes PET-palackos kiszerelésben. A visszatérés célja, hogy a retró termékek iránti megnövekedett keresletet kiszolgálják, és lehetőséget adjanak a fogyasztóknak a gyerekkori ízek újraélésére.

A vállalat 2018 óta több mint 12 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre. Az elmúlt évek fejlesztései nyomán a Márka termelése tovább bővült: A cég 2025-ben 184 főt foglalkoztat, éves nettó árbevétele pedig meghaladja a 24 milliárd forintot. A Márka Üdítőgyártó Kft. jelenleg mintegy 80-féle üdítőitalt gyárt, köztük a Márka, Traubisoda, Gyöngy, Adrenalin és Kobra márkákat is.

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy ismét kapható a rendszerváltás előtti évek egyik legismertebb magyar üdítője, a Traubisoda, miután az idei év elején a Márka Üdítőgyártó Kft. hosszú távú megállapodást kötött a Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira. A cég három ízben gyártja az italt: a hagyományos szőlő-, a cukormentes zéró, valamint egy kékszőlőváltozatban.

Drága lesz megváltoztatni a kólát, hogy megfeleljen Trump ízlésének

Nehéz és drága lenne teljesíteni Donald Trump amerikai elnök kívánságát, és nádcukorral helyettesíteni a kukoricaszirupot édesítőszerként a Coca-Cola termékeiben és más üdítőkben, ráadásul súlyos csapást mérne az amerikai farmerekre. A változás egyébként nem lenne új a cégnek, mivel gyárt nádcukorral üdítőt más piacokra, például Mexikóban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.