A képviselőházi vitanap után parlamenti bizottságok elé utaltak három törvénytervezetet is; az egyiket a kormány, a másikat az ellenzék, a harmadikat az alkotmánybíróság volt elnöke állította össze. Értelemszerűen azonban egyik sem tud megoldást kínálni arra a helyzetre, amely nem egyszerűen személyi összeférhetetlenségben, hanem a közjó és a gátlástalan biznisz ütközésével írható körül.
Nem az a baj, hogy Berlusconi a maga csaknem 13 milliárd dollárra becsült vagyonával Olaszország leggazdagabb embere. Ha ez a vagyon műkincsekben feküdne, senkinek egy szava sem lehetne. De "a lovagnak" három magántévé-hálózata van, ami mellé kormányfőként megkapta a három állami csatorna ellenőrzési jogát is, ezen kívül bankok és biztosítók, építőipari vállalatok tartoznak az érdekeltségébe, s mint Giovanni Sartori politológus megjegyezte, alig van az olasz gazdasági életnek olyan szelete, amelyre vonatkozóan a Berlusconi-kormány úgy dönthetne, hogy az ne érintse a vállalkozó Berlusconi érdekeit.
Rómában szívesen hivatkoznak példaként az amerikai letétkezelési gyakorlatra, a politikussá avanzsáló üzletemberek egérútjára, de éppen az Enron-csődöt belengő politikai bűz érzékelteti, hogy ez sem kifogástalan megoldás. Persze több a semminél, de a kiutat a köz- és a magánérdek szigorú körülhatárolásában kellene megtalálni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.