Világgazdaság

Egyre inkább gyengül a sztrájk - Ez várakozáson aluli volt

A VDSzSz Szolidaritás sztrájk támogatottsága a legfrissebb beérkezett összesítő adatok alapján csekélynek, várakozáson aluli. A vasutasok többsége belátja, hogy nincs értelme a sztrájknak, és egyre többen veszik fel a munkát. Ennek következtében a közlekedés is egyre több helyen megindul, a korábban sztrájkközpontoknak, „erős bázisoknak” számító csomópontokon – mint például Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Budapest-Déli pályaudvar – is folyamatossá válik a közlekedés.

A ma nulla óra és reggel 6 óra között közlekedő vonatok csaknem 70%-a elindult, és ez a helyzet a reggeli műszakváltás után tovább javult - derül ki a MÁV-START közleményéből.

A reggeli műszakváltás után a helyzet tovább javult, a 8 órási adatok szerint a közlekedő vonatok száma mostanra megközelítheti a 90%-ot.

Mindez annak köszönhető, hogy a sztrájkba lépő munkavállalók száma folyamatosan csökken. Míg például nulla óra és reggel 6 óra között a MÁV-START Zrt. szolgálatba vezényelt munkavállalóinak 16%-nem vette fel a munkát, addig 8 órára ez a szám már 10%-ra csökkent. A forgalmi területen dolgozók körében a sztrájkolók létszáma pedig minimálisra csökkent.

A MÁV Zrt. és a MÁV Csoport vezetése ezúton is köszöni munkavállalóinak, hogy nem támogatják az értelmetlen sztrájkköveteléseket, és mindent megtesznek azért, hogy a vasúti közlekedés mielőbb helyreálljon, megszűntetve ezzel az utasoknak okozott kellemetlenségeket. A vasutasok többsége továbbra is azt tartja elsődleges feladatának, hogy biztosítsa az utazóközönség eljutását a célállomásokra.

Ennek ellenére az utasok sajnos továbbra is késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre számíthatnak, hiszen akár egy sztrájkoló munkavállaló is képes feltartani egy vonatot egy-egy állomáson.

sztrájk indulás vonat MÁV dolgozó munkaWall Street bajnai-csomag