Világgazdaság

Foci cipőben nézzük a lapos tévét - Pörgeti a piacot a vb

A június elején elkezdődött labdarúgó-világbajnokság nemcsak a síkpaneles televízió készülékek piacára van hatással, de a sportruházati kínálatot, illetve értékesítést is befolyásolja.

A jelenleg is zajló labdarúgó-világbajnokság a várakozásoknak megfelelően többek között hozzájárul a tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió (LCD, LED, PDP) piac szárnyalásához is. Az eladások idén első alkalommal május első két hetében kedvező irányú fordulatot vettek, amikor is egy átmeneti hullámvölgy után a hazai síkpaneles televízió piac újra növekedési pályára állt.

Azóta a 23. hétig folyamatos növekedés figyelhető meg, a 23. héten pedig az eladások száma meghaladta a 9 000 darabot. A legnagyobb ugrásszerű növekedést a 22. hét hozta, amikor is az előző héthez képest 43 százalékkal, míg a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 137 százalékkal több televízió fogyott – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és Technológia területének adataiból. 

De nem csak a televíziók, a sportruházat eladására is hatással van a futball vb. Bár a június-júliusi időszak nem számít szezonnak a sportcipő eladások tekintetében, mégis a legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. A sportcipő piac felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidő cipők teszik ki. A futballcipők csupán 13-14 százalékos részesedéssel bírtak 2009-ben, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet.

Iskolakezdéskor ebben a szegmensben is megnő a junior cipők részaránya. Megfigyelhető tendencia, hogy az őszi-téli időszakban elsősorban a teremfocicipők a kelendőek, míg a jó idő beköszöntével megnövekszik a füves, műfüves, illetve a salakos pályára készült cipők iránti kereslet. Árban nagyon széles a paletta. A legolcsóbb kb. 2 000 (saját márkás), míg a legdrágább cipő akár 50 000 forintba (legújabb modellek) is kerülhet.

edzőcipő kereslet televízió futball GfK piac