Világgazdaság

Rendkívül jó vele manőverezni

Első blikkre alig lehet megkülönböztetni a 2014-es modellévű Street Glide-ot elődjétől, pedig a változások a motoron ülve nagyon is szembetűnők.

A Harley legnagyobb újdonsága az idei évben a vízhűtésű hengerfejjel ellátott Electra Glide volt, így a Street Glide nem került kellően reflektorfénybe. Pedig a gyártó ezúttal valóban teljes körűen modernizálta a legsportosabb batwinges (denevérszárny-idomos) típusát. Most nem merült ki az újdonságok sora a friss színekben vagy a módosított lábtartóban, a 2014-es modellév olyan újításokat hozott, mint a hidraulikus kuplung és az infotainment rendszer megjelenése, sőt, teljesen új kofferek, ráncba szedett futómű és átdolgozott motorblokk teszi versenyképesebbé a típust.

Már az első métereken feltűnik, hogy ennyire kis erővel használható kuplunggal még nem találkoztam egyetlen milwaukee-i modellen sem. Bizony nem csak az „alkardurrantós” kuplungot kell elfelejtenünk, hanem sajnos a korábbi modellek jellegzetes, gyönyörű motorhangját is. Nem szól rosszul az 1690 cm3-es, léghűtéses V2-es, de az emissziós normák miatt már egészen csendes, ugyanakkor a hegyesebb vezérműtengely miatt (High output verzió) még ezt az óriási, közel négymázsás testet is kellő lendülettel viszi. A blokk leginkább a középső fordulatszám-tartományt szereti, 2000 alatt rángat, 4500 fölé pedig nem érdemes forgatni, mert ha felkapcsolunk, nyomatékból úgyis mindent megold. A legkellemesebb meglepetéssel azonban a manőverezhetőség szolgált. Több videó kering a világhálón, ahogyan az amerikai rendőrség kötelékében szolgáló Electra Glide-okkal és Street Glide-okkal elképesztő mutatványokat hajtanak végre, s meg kell hagyni, a tömeg és a külső fényében nem gondoltam volna, hogy ennyire stabilan fordul. Az alacsony tömegközéppont mellett ebben szerepet játszhat a feszes hangolású 43 mm-es első villa is, amely egyébként a rossz utakkal hadilábon áll.

Ami a komfortot illeti, egy nettó 21 500 eurós (mintegy 6,4 millió forint) túramotortól joggal várunk sokat: amíg a vezetőülésben ülünk, királyi a helyünk, hiszen a hatalmas idom jól tereli a szelet, a hifi remekül szól, a vezetői pozíció pedig úgy, ahogy van, tökéletes, egyedül az irányjelző kapcsolójának elhelyezése (külön-külön, a két markolaton) róható fel hibának. A hátsó ülés azonban csak rövid etapokra való, egyszerűen rövid az ülőfelület. Kár, mert az új kofferekben két személy holmija is könnyedén elfér, az átdolgozott zármechanizmus pedig sokkal egyszerűbbé teszi a fedelek nyitását-zárását.

A nívóhoz illően

Már a Harley sem engedheti meg magának, hogy modelljei technikailag fejletlenek legyenek. A Street Glide például kulcs nélküli indítással,

ABS-szel, 4,3 colos központi kijelzős, USB-kapcsolatos infotainment rendszerrel és tempomattal érkezik. A gyári katalógusból Full LED-es fényszórót is rendelhetünk hozzá.


ABS-szel, 4,3 colos központi kijelzős, USB-kapcsolatos infotainment rendszerrel és tempomattal érkezik. A gyári katalógusból Full LED-es fényszórót is rendelhetünk hozzá. Tetszett • komfortos vezetőülés

• alacsony tömegközéppont

• egyedi megjelenés

Nem tetszett

• kényelmetlen utasülés

• magas ár

• fékhatás

Összegzés

Kisebb vagyonba kerül a Street Glide, mégis biztos vagyok benne, hogy megtalálja helyét a piacon. Külseje nagyon egyedi, azonban ez a motor csak a vezetőnek kényelmes. -->

Autók Pénzügyi és gazdasági válság Bajnai Gordon választás 2014 makroadatok Tőzsdei elemzések Orbán Viktor autóipar Elemzői vélemények Hitelek: lakás A második Orbán-kormány energetika autó A KSH jelenti repülés Reklám és Média makromutatók mezőgazdaság fogyasztási cikkek A munka világa Botrányok a politikában Európai Unió Fővárosi ügyek Egyesült Államok biztosítás ingatlanpiac Adórendszer Magyarországon