Az eredetileg grafikára szakosodott aukciósház az elmúlt években felvállalt egy piaci rést az érmék és plakettek árverezésével, s jól látszik, hogy sikeresen, hisz az éremblokk darabjainak többsége licitemelkedéssel kelt el, valamint a visszamaradt tételek száma csekély. Ferenczy Béni 1939-es, Velence című bronzplakettjére volt a legnagyobb érdeklődés, 16 ezer forintos kikiáltási ára 280 ezer forintra nőtt. A bronzérme minden szempontból ritkaság, mérete is nagyobb a szokásosnál, a látkép komponálása és kidolgozottsága magas esztétikai értékű, és nagyon régen bukkant fel korábban a piacon. Borsos Miklós 1952-es, bronz Rembrandt-érme 8 ezer forinton kezdett, s megnégyszerezte az árát, hiszen 34 ezer forinton ütötték le. A kisplasztikák közt Schaár Erzsébet Támaszkodó című faszobra 200 ezer forintért, Vilt Tibor szoborterve pedig 120 ezer forintért cserélt gazdát. A sokszorosított grafikák közt Keserü Ilona 1989-es, szignált szitanyomatáért ment hosszú licit, 26 ezer forintról 120 ezerre tornázták fel az árát. A magas eladási ár pedig azt igazolja, hogy a neoavantgárdra a piac minden szegmensében nagy az igény, különösen, ha a köztudatba befogadott, de a műtárgypiacon ritkán szereplő művészről van szó. Ilyenkor egy szitanyomat ára is felkúszik százezer fölé. Továbbá valószínűleg annak is köszönhető ez, hogy Keserü Ilona papírmunkáiból épp most látható egy igényes kiállítás a művészt képviselő kortárs galériában, a budapesti Kisteremben, s festményei szerepelnek a magyar avantgárd tendenciákat bemutató New York-i Elisabeth Dee Galéria tárlatán is. Az egyedi grafikák közül Molnár C. Pál kávéházi jelenetet ábrázoló, húszas években készült tusrajza volt a legnépszerűbb, 44 ezerről indult érte a licit, mely végül 320 ezer forinton állt meg.
Az Arte profiljába nem tartozik szervesen a festmények árverezése, de most indítottak néhány festménytételt is, közülük 400 ezer forintért kelt el ifj. Czene Béla 1966-os, szép, fiatal olvasó lányt ábrázoló olajképe. Az érmék mellett egy másik műfaj, a kerámiák árverezése is egyre sikeresebb az Arténál, s a nemzetközi trendek is a kerámia műfajának felértékelődéséről szólnak. Nálunk még alulértékelik ezt a területet, a modern kerámiatételek néhány tízezer forintos árakon cserélnek gazdát, itt most Gorka Lívia fekete hala volt a legdrágább 38 ezer forintért.
Az érmék aukcionálása az Ortutay Gyula-hagyaték árverezésekor kezdődött, mikor a beadó örökösök a teljes tárgycsoportot egy helyen szerették volna értékesíteni. Marsó Diana, az Arte vezetője akkor konzultált szakértőkkel is, de végül is saját anyagához árazta be az érméket. Sok hasonlóságot lát egyébként is a grafika és az érme közt, mindkét műfaj kézbe vehető, intim tárgyakat kínál. A piac elfogadta az Arte érmeárveréseit, ezt jelzi a most lezajlott aukció is. Az érmekereskedők is figyelnek rájuk, de a galéria körül egy új gyűjtői csoport is kialakult, igaz, a most rekordárú Ferenczy-plakettet egy régi gyűjtő vette meg. Az Arte elsők közt volt az online licitálási lehetőség kinyitásában az Axioart oldalán keresztül; árverésről árverésre egyre többen kapcsolódnak be a licitekbe interneten keresztül is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.