A szakértelem mértékétől függetlenül egyre könnyebbé válik zsarolóvírusok létrehozása és terjesztése. Nincs másra szükség, csak rossz szándékra és a sötét webhez való hozzáférésre – egy olyan kereskedelmi színtérre, ahol úgy árulják a zsarolóvírusokat, mint máshol a cipőket. Az új trend a ransomware- vagy zsarolóvírus-szolgáltatás, amelyre szemléletes példa a könnyen elérhető és személyre szabható Philadelphia – hívta fel a figyelmet az információbiztonsággal foglalkozó Sophos. Ennek a zsarolóvírus-szolgáltatásnak az alkotói – a The Rainmaker Labs – olyan kereskedelmi stratégiát építettek ki, mint amelyet a legitim szoftvercégek alkalmaznak. A szoftver tudásához mérten kedvezőnek nevezhető 400 dolláros ár folyamatos frissítéseket és korlátozás nélküli hozzáférést, illetve támadásmennyiséget biztosít a vásárlóknak.
Magát a Philadelphiát elsősorban a sötét weben rejtőző felületeken keresztül értékesítik, de a YouTube-on is találunk egy kereskedelmi színvonalú bemutatót, amelyben a kit alapvető működési elvét és a személyre szabás lehetőségeit részletezik.
A „csináld magad” jellegű támadóeszköz nyílt és kifinomult reklámstratégiája egészen újszerű. Számos olyan beállítási lehetőség áll a vásárlók rendelkezésére, amellyel személyre szabhatják a támadási formát. A támadókampány felépítéséhez, a vezérlőszerver kialakításhoz és a pénzbegyűjtéshez is kapnak tanácsokat a vevők. Már kalózverziót is létrehoztak a Philadelphiából, amit az eredetinél olcsóbban árulnak. Mindez a Sophos szerint jól mutatja, hogy mire számíthatunk a jövőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.