BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Év végére hatvanmilliárdot helyeznének ki

A vállalkozói gondolkodás átalakítását is reméli Varga Mihály attól, hogy tegnaptól kibővült a visszatérítendő támogatásokat közvetítő MFB Pontok köre. A vállalati és lakossági ügyfelek az év végén 600 ponton érhetik el a 750 milliárd forintos keretű hitelcsomagot.

A második pályázati körben nyertes konzorcium (OTP, MKB, Gránit Bank, NHB) tagjai tegnap nyitották meg az első MFB Pontokat fiókhálózatukban, ezzel az év végéig újabb 163 fiók kapcsolódik be a visszatérítendő EU-forrásokra alapozott vállalkozói és lakossági termékek értékesítésébe, így összesen 600 helyen lesznek elérhetők a termékek. A korábbi pályázaton az FHB, a takarékszövetkezetek és a Budapest Bank konzorciuma nyerte el a lehetőséget a „nullás” MFB-hitelek közvetítésére.

A konzorciumvezető OTP Bank első MFB Pontjának megnyitóján Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter arról beszélt, hogy a 2014–2020-as uniós költségvetési ciklusban a korábbi 238 milliárd forint helyett 750 milliárd forintos keret áll rendelkezésre a támogatási programok révén. A tárcavezető fontosnak nevezte, hogy az uniós pályázatok „talált pénzében” bízó vállalkozókat meggyőzzék: érdemes a visszatérítendő forrásokra alapozva átértékelni fejlesztési terveiket. Bernáth Tamás, az MFB elnök-vezérigazgatója ennek kapcsán fontosnak nevezte, hogy termékeik egyszerűen elérhetők legyenek a vállalkozói ügyfelek számára – az új konzorciummal való szerződés alkalmat adott a jelenleg 14 formában elérhető termékkör átdolgozására is. Bernáth Tamás közlése szerint az MFB Pontokon keresztül folyósított támogatások összege eddig 37 milliárd forintot tett ki, az MFB év végére 60 milliárdos kihelyezéssel számol. A szakember szerint, mivel komoly beruházásokról lehet szó, ráadásul sok közülük utófinanszírozású, pozitív döntésből több is születhet. Úgy tudjuk, az OTP év végére 60 milliárdos szerződésállománnyal számol.

Wolf László, az OTP vezérigazgató-helyettese szerint komplex szolgáltatást akarnak nyújtani ügyfeleiknek, ezért az elmúlt hetekben 600 tanácsadójukat képezték ki az MFB-programok lebonyolítására, illetve saját kiegészítő termékeket és tanácsadást kínálnak. Az OTP nagy reményeket fűz a lakossági programokhoz, ezen belül a 110 milliárdos kerettű energiahatékonysági prog-

ramhoz – mondta Wolf László. Balog Ádám, az MKB elnök-vezérigazgatója szerint a bank új, kis- és középvállalkozások kiszolgálását is fókuszba állító stratégiája alapján komplex szolgáltatáscsomaggal készülnek, emellett az MKB Consulting révén pályázatírásban is segítik vállalkozói partnereiket. Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a bankban létesített MFB Pont megnyitásakor arról beszélt, hogy az MFB Pontok hálózata gyors, hatékony, költségtakarékos és ügyfélbarát megoldás a támogatott konstrukciók közvetítésében.

A most nyertes konzorcium a hírek szerint alacsonyabb díjak mellett vállalta az MFB termékeinek közvetítését a vállalkozásokhoz. A konzorciumi tagok ugyan azonos kondíciókkal dolgoznak, de egymással is versenyeznek az ügyfelekért.

Már a kormány is finanszíroz

Az elmúlt év, különösen annak második fele bebizonyította, hogy a magyar gazdaság EU-pénzek nélkül is képes növekedési pályán maradni, igaz, a saját erős növekedés természetesen lassabb – hangsúlyozta Varga Mihály. A nemzetgazdasági miniszter szerint minél jobban ki kell használni azt, hogy a kormány döntése értelmében az EU-források 60 százaléka használható fel gazdaságfejlesztésre, szemben a korábbi ciklus 16 százalékával: ezek a pénzek tovább segíthetik a már jól látható szerkezetváltást. A miniszter szerint azt, hogy a kormányzat már saját erőből képes hatékonyan támogatni a gazdaságfejlesztést, jól mutatja, hogy az EU-s programok 24 milliárdos keretét a kabinet öt éven keresztül évi 16 milliárd forintos támogatással tudja kiegészíteni a Közép-magyarország régió vállalkozásfejlesztési céljainak finanszírozásában.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.