BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kettős személyiség a Stelvio

Sportosan elegáns szabadidő-autóból több is van a piacon, mostantól az Alfa Romeo is beleszól a versenybe.

Világos volt, hogy a Stelvio egyik ütőkártyája a dizájn lehet, ezért a műszaki alapok mellett a formanyelvet is a Giuliától vették át, ügyesen átrajzolva a limuzint terepjárónak. Szoborszerű alakjával, sportos arányaival és finom részleteivel méltó a hagyományokhoz, pirosban ráadásul elég feltűnő is ahhoz, hogy megnézzék az utcán, mégsem átütő erejű. Ez nem az autó hibája, hanem a megszokásé, és ma már a riválisok is megtesznek mindent, hogy az olaszok sarkára lépjenek. Csupa klasszikus megoldással tették vonzóvá a belsőt. Az utastér nem formáival, hanem összeszerelési minőségével mutat újat, a helykínálatra sem lehet panasz, még a csomagtartó is használható méretű. Láthatóan figyeltek rá, hogy a vezetési élményre kihegyezett autóból a kényelem és a praktikum se hiányozzon. A fejlesztésnél persze az előbbire összpontosítottak.

Motorjait az első tengely mögé, hosszában építették be, súlyelosztása ideális, 53:47 arányú. Az autó 1600 kilogrammot nyom, amit karbon kardántengellyel, alumínium motorháztetővel és -ajtókkal értek el, kár, hogy éppen a teteje maradt acél. Alumíniumot az igényes, Alfalink fantázianevű futóműnél is bevetettek, a kormányzást pedig a kategóriában szokatlanul közvetlen áttételűre hangolták. Hogy mindez mire elég, arról a Mátra szerpentinjein győződhettünk meg, ahol precíz vezethetősége és kiegyensúlyozott viselkedése hagyott bennünk mély nyomot. Mozgása a SUV-karakter ellenére könnyed, nem sodródik a tempósan vett, éles kanyarokban sem. Miközben egy méretes, biztonságérzetet adó, jól hangszigetelt autóban ülünk, élvezhetjük az alfás életörömöt. Csupán a rossz aszfalton rázós futóműhangolás rontja az összképet, ezt azonban könnyű elnézni egy sportosnak szánt modellnél. Azt már kevésbé, hogy a QV kivitel érkezéséig legélvezetesebb, 280 lóerős turbómotorral sem elég intenzív odabent a gyorsulásélmény, a kissé lagymatag motor nem tűnik erősnek ebben a különben eltalált hangolású autóban, amiért akár a szériában kínált automatikus váltó programozása is okolható.

Intenzív gyorsításba 2000-es fordulat felett kezd, 3000 felett már a hangja is Alfához méltó. A sportos élményhez érdemes a DNA-kapcsolót dynamic állásba tenni, sokkal élénkebbé válik a hajtáslánc, és egy rezonátor is javít a hangzáson. Autópályára érve a neutral program ajánlott, ilyenkor nyugodt utazóautóként viselkedik a Stelvio, bizonyítva kétarcúságát. A spórolós advanced efficiency módnál életképesebb alternatíva a kétféle teljesítményszinttel kapható dízelmotor, amely élményben alig marad el a benzinestől. Hangszigetelése távol tartja nemkívánatos orgánumát, nyomatéka pedig még rugalmasabbá teszi a kanyarokban, ahol az alapáron kínált Q4 összkerékhajtás tapadásvesztés esetén akár a nyomaték 60 százalékát képes az első kerekekre küldeni. Ennél maradandóbb élményt majd az 510 lóerős, V6-os QV csúcsmodell nyújt, a Stelvio azonban a jelenleg elérhető motorokkal is figyelemre érdemes alternatívája a prémium-SUV-szegmens legjobbjainak. Az összehasonlítást igényes kivitelezéssel, modern vezetőtámogató extrákkal, kedvező alapárral és magas felszereltséggel állja. Személyre szabását sokféle szín és kiegészítő segíti. A lehetőség már adott, hogy az Alfa Romeo többre vigye egy szerethető rétegmodellnél.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.