Az előrejelzések szerint a játékipar forgalma 2017-ben eléri a 105 milliárd dolláros értéket: a stabil iparági növekedés miatt a szektor aktív felhasználói a digitális bűnözők célpontjaivá váltak – állapította meg most megjelent elemzésében a Sophos biztonsági tanácsadó cég. Bár néha úgy tűnik – tették hozzá –, hogy csupán egy mellékes iparágról van szó, az igazság az, hogy a videojáték-ipar globális szinten az egyik legfontosabbá nőtte ki magát. A forgalom magasabb, mint más, nagyobb lefedettséggel rendelkező szórakoztató ágazatokban, mint például a film- és a zeneiparban.
Ma majdnem minden játékot azzal a céllal fejlesztenek, hogy online játsszák őket. Ezt az is jól mutatja, hogy a bevételek majdnem felét mobiljátékok adják, például olyan sikeres szoftverek, mint a Pokémon Go, a Clash Royale vagy a Super Mario Run. A játékkonzoloknál és számítógépeknél a felhasználók egyre inkább a virtuális áruházakat választják a fizikai megfelelőikkel szemben. Erre jó példa a Steam, amelyet úgy használhatnak, hogy ki sem kell lépniük a preferált online üzemmódból, amelynek segítségével a világ más tájain lévő játékosokkal kommunikálhatnak.
A Sophos szerint ennek a két tényezőnek a kombinációja miatt a videojátékok egyre gyakrabban válnak digitális bűnözők célpontjává, a játékosok, „gamerek” pedig egyre több veszélynek vannak kitéve.
A mobilos játékok ágazatában a legáltalánosabb problémát a szoftveráruházakban – mint például az Androidhoz tartozó Google Playen vagy az Apple App Store-jában – feltöltött vírusok jelentik. Habár mindkét cég azt állítja, hogy e felületek „tiszták”, a digitális bűnözők folyamatosan arra törekszenek, hogy vírusokat csempésszenek a rendszerekbe. A kockázat ráadásul sokszorosára növekszik, ha ezeket az alkalmazásokat nem az említett szoftveráruházakból tölti le a felhasználó, hanem külső forrásból.
A számítógépek felhasználóira más veszélyek is leselkednek.
A phishing, vagyis az adathalászat legtöbbször akkor fordul elő, amikor a felhasználó bejelentkezik vagy profilt készít egy játék vagy játékplatform használatához. Még olyan népszerű címekkel kapcsolatban is történtek visszaélések, mint a FIFA vagy a World of Warcraft. A videojátékok illegális letöltése is biztonsági veszélyhelyzeteket generál. Több ezer weboldal kínál feltört verziókat a népszerű játékokból, ezek olyan fájlokat tartalmaznak, amelyek elvben arra szolgálnak, hogy korlátozás nélkül, ingyen használhassák az adott programot. Azonban ezek a fájlok, sokszor alkalmazások (.exe) valójában gyakran trójai programok vagy vírusok is lehetnek, amelyek befolyásolják a számítógép rendszerének működését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.