Több mint 8 százalékkal csökkent a Burberry ruházati és kiegészítő luxustermékeket forgalmazó brit cég árfolyama a londoni tőzsdén a héten – számolt be a távirati iroda. A jelentős esés hátterében a tavalyi utolsó negyedévi, csalódást keltő eredmények állhatnak. A londoni központú cég 719 millió font bevételt ért el 2017-es üzleti évének hamradik negyedében, a karácsonyt is magában foglaló október–decemberi időszakban, szemben az egy évvel korábbi 735 millió fonttal.
Az egy évvel korábbi kedvezőbb eredmény egyik oka a font gyengülése lehetett, mivel emiatt sok dollárral és euróval fizető vevő számára lett vonzó vásárlási célpont London és az Egyesült Királyság. A Burberry összehasonlítható bevételei mindössze 2 százalékkal emelkedtek a december 31-én véget ért három hónapban, szemben az egy évvel korábbi 3 százalékkal. Ez az eredmény azért is csalódást keltő, mert a nagy riválisok, a Hugo Boss német divatkonszern és a világ második legnagyobb luxusipari csoportja, a svájci székhelyű Richemont a napokban egyaránt 7 százalékos árbevétel-növekedésről számolt be az október–decemberi időszakból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.