Nagyot esett a Burberry árfolyama a héten
Több mint 8 százalékkal csökkent a Burberry ruházati és kiegészítő luxustermékeket forgalmazó brit cég árfolyama a londoni tőzsdén a héten – számolt be a távirati iroda. A jelentős esés hátterében a tavalyi utolsó negyedévi, csalódást keltő eredmények állhatnak. A londoni központú cég 719 millió font bevételt ért el 2017-es üzleti évének hamradik negyedében, a karácsonyt is magában foglaló október–decemberi időszakban, szemben az egy évvel korábbi 735 millió fonttal.
Az egy évvel korábbi kedvezőbb eredmény egyik oka a font gyengülése lehetett, mivel emiatt sok dollárral és euróval fizető vevő számára lett vonzó vásárlási célpont London és az Egyesült Királyság. A Burberry összehasonlítható bevételei mindössze 2 százalékkal emelkedtek a december 31-én véget ért három hónapban, szemben az egy évvel korábbi 3 százalékkal. Ez az eredmény azért is csalódást keltő, mert a nagy riválisok, a Hugo Boss német divatkonszern és a világ második legnagyobb luxusipari csoportja, a svájci székhelyű Richemont a napokban egyaránt 7 százalékos árbevétel-növekedésről számolt be az október–decemberi időszakból.


