Csúcsot döntött hazánkban tavaly az online kiskereskedelem
Az online kiskereskedelem forgalma tavaly átlépte a 360 milliárd forintot, ami azt jelenti, hogy 2016 után ismét 18 százalékos volt a bővülés mértéke – derült ki a GKI Digital és az Árukereső közös kutatásából. Mivel a hagyományos üzletek forgalma az elmúlt évben csak
6 százalékkal nőtt, ennek a triplájával az e-kereskedők aránya már eléri a 4,3 százalékot a teljes szektoron belül. Összehasonlításul globálisan ez a mutató 10 százalék körül mozog, az Európai Unióban pedig 5-6 százalék.
A felmérés szerint a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítménye nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyar piacon működő webáruházak 83 százaléka eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban. Ennek megfelelően az is megfigyelhető, hogy az utolsó negyedéves dömping a Black Friday-akciók hatására egyre inkább az ünnepek előtti, szűk négy-öt hetes időszakra koncentrálódik. A fekete pénteki leárazásokban már a hazai webáruházak 62 százaléka vett részt tavaly, az október–decemberi online költés több mint ötöde, 27 milliárd forint ezen az egy napon realizálódott.
Budapesten él az online vásárlók 25 százaléka a kutatás szerint, egyúttal hozzájuk köthető a teljes értékesítés 36 százaléka. A fővárosban realizálódó 53 milliárd forintos forgalom mögött 4 millió tranzakció áll, így a kosárérték ma már eléri a 13,7 ezer forintot. Évente több mint tizenkétszer rendelnek online a budapesti vevők, a futárszolgálaton túl a termékek célba juttatását 390 átadópont és 39 csomagautomata is segíti. A webáruházak tavaly év végén már átlagosan négyféle fizetési megoldást tettek elérhetővé, 57 százalékuk idén is tervezi a paletta szélesítését, ezen belül 41 százalék az online kártyás fizetési lehetőség bevezetését tűzte ki célul.


