BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább fejleszt a GYSEV

Újabb fontos közlekedésbiztonsági fejlesztésre készül a GYSEV Zrt: egy tízmilliárd forintos beruházással kiépíti az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszert a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalon, ennek köszönhetően – Kövesdi Szilárd vezérigazgató magyarázata szerint – a vasúttársaság a legváratlanabb helyzetekre is azonnal tud majd reagálni. Az ETCS L2 ugyanis feldolgozza és tárolja a biztosítóberendezésekből kapott, az adott pályaszakaszra vonatkozó információkat. Ellenőrzi a közlekedő vonatok sebességét, a megengedettnél gyorsabb szerelvényt lassítja, vészhelyzet esetén le is állítja.

A közbeszerzést a Thales Austria GmbH és a Thales RSS Kft. párosa közös ajánlattevőként nyerte meg. A projekt 100 százalékban az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatásával valósul meg. Az ETCS L2 telepítése a tervek szerint 2020 végére fejeződik be. A munka során megtervezik és telepítik az ETCS központi egységét, az úgynevezett RBC-t, ehhez tíz elektronikus biztosítóberendezéssel felszerelt állomást és 55 vonali, önműködő, útátjárót fedező berendezést illesztenek a rendszerhez. Korszerűsítik az átviteli utakat, valamint bővítik az informatikai kapacitást. A 110 kilométer hosszú vasútvonal mentén helymeghatározó és kommunikációt biztosító pálya menti elemeket telepítenek.

A GYSEV Zrt. az elmúlt években már felújította az érintett Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalat, amelyet a még hiányzó szakaszokon villamosított is. Nagyszámú P+R, illetve B+R parkolót is épített, Körmenden pedig létrejött az intermodális csomópont. E fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen nőtt a vasútvonalon utazók száma 2011 óta.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.