A Wizz Air utasainak száma márciusban 2,48 millióra emelkedett, éves alapon 25 százalékos volt a növekedés. A kihasználtságot 1,1 százalékponttal 91,5 százalékra növelte a magyar hátterű fapados légitársaság. Az elmúlt egy évben az úgynevezett gördülő utasszám 29,6 millió volt, ez 24,7 százalékos növekedés.
A Ryanairnél az utasok száma 6 százalékkal 10 millióra bővült, a kihasználtsági mutató a tavalyi 94 százalékról 95 százalékra emelkedett. Az egyéves gördülő utasszám 9 százalékkal 130,3 millióra bővült.
Az EasyJetnél 3,4 százalékkal 6,55 millióra emelkedett az utasszám az elmúlt hónapban, míg a kihasználtság 0,7 százalékponttal 93,4 százalékra. Az elmúlt 12 hónapban 82,48 millióan utaztak az EasyJet járatain, ez 8,6 százalékkal több, mint a megelőző egyéves időszakban.
A Norwegian 15 százalékkal, 2,82 millióra növelte utasszámát márciusban az egy évvel korábbihoz képest, a kihasználtság pedig 2,6 százalékponttal 86,7 százalékra nőtt. A gördülő utasszám 13 százalékkal, 33,98 millióra bővült.
„A szektor általános növekedése és azon belül a Wizz Air jó számai nagyon pozitív hírek. Az egész szektor jó számot produkált, és a kilátások is jók. A légitársaság szempontjából az a fő kérdés, hogy az egyes cégek számai miként teljesítenének akkor, ha az európai gazdasági növekedés elmaradna a várakozásoktól. Egyelőre nem kell ettől tartani, a cégek növekedése előtt van még tér” – mondta lapunknak Tunkli Dániel, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető elemzője. „Az idei 8 százaléknál nagyobb mínuszt érdemes vételre kihasználni. Az elmúlt egy évben 98 százalékkal emelkedett a Wizz Air árfolyama, ezért az idei csökkenés korrekciónak is betudható. A csökkenésben és a versenytársakhoz képest alacsony 6,7-es EV/EBITDA, azaz cégérték/eredményesség mutatóban az is szerepet játszik, hogy a négy nagy európai fapados közül a Wizz Air a legkisebb. Emellett várható, hogy a résztulajdonos Indigo Partners újabb részvénycsomagtól válik meg a közeljövőben” – tette hozzá. Tunkli Dániel szerint a kelet-közép-európai régióban rejlő – a nyugat-európaihoz viszonyítva nagyobb – növekedési potenciál és a régiós munkavállalók alacsonyabb bére hosszú távú versenyelőnyt jelent a magyar hátterű fapados légitársaságnak. „Jók a Wizz Air kilátásai, a jelenlegi 33,6 angol font körüli kurzus akár 40 fontig is emelkedhet. A fapadosszektor nagy része növekedési fázisban van, ezért érthető, hogy a legtöbben nem fizetnek osztalékot, hanem a bővítésre, a lízingelt gépekből álló flotta bővítésére használják fel az eredményt” – emelte ki Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője. Bár a magasabb olajár közvetlenül nem jó a Wizz Airnek sem, de szerinte a rugalmas működési modell miatt hosszú távon profitálhat is ebből. „Néhány éves távlatban akár újabb hagyományos légitársaságok eshetnek ki a versenyből a drágább üzemanyag miatt, és ez javíthatja a fapadosok, köztük a Wizz Air versenypozícióját” – fűzte hozzá Cinkotai Norbert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.