BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Készülnek a digitális átalakulásra a hazai cégek

Nincs egységesen kialakult kép a fejekben a digitális transzformációról. A Spark Institute at IBS felmérésében megkérdezett vállalatvezetők 30-30 százaléka a technológiai IT-t kérdésként vagy újszerű szemléletmódként értelmezi. A megkérdezettek negyede számára a fogalom egyenlő a digitális kultúraépítéssel, minden hatodik résztvevő pedig módszertanként tekint rá. Ehhez mérten a többség bevételnövekedést vagy épp költségcsökkentést vár tőle, harmaduk új szolgáltatások vagy termékek bevezetéséhez látja benne a megoldást, fennmaradó részük pedig új piacok meghódításához érez a digitalizációban lehetőséget.

A kutatás megállapításai szerint a magyar vezetők nem kérdőjelezik meg a digitalizáció fontosságát, bár egyelőre nem tudatosan terveznek vele (54 százaléknak van digitális stratégiája). Szinte mindenki (91 százalék) egyetért azzal az állítással, hogy az a cég, amelyik nem fektet digitális fejlesztésbe, nagy eséllyel elbukik, továbbá a résztvevők 92 százaléka nagyon fontosnak látja, hogy ma egy cég digitális eszközöket, megoldásokat, szemléletmódot használjon.

Mára gyakorlatilag minden vállalat felismerte, hogy szüksége van digitalizációs fejlesztésre. Tízből kilenc felelős pozícióban lévő alkalmazott tervezi, hogy egy éven belül képzi magát ezen a területen, 93 százalék ismerte el, hogy a cégüknél már elindult valamilyen digitális transzformációs törekvés. Azon cégek fele, melyek eddig nem rendelkeztek digitális stratégiával, tervezi a kialakítását a következő egy évben.

A digitális átállást nehezíti:

- a házon belüli szakértelem hiánya

- a megszokott útról való letérés félelme

- a vállalati rugalmatlanság

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.