Champion-díjat nyert, egyben a legjobb pezsgő lett a 21. VinAgora nemzetközi borversenyen a Lidl Magyarország saját márkás pezsgője, a Pannon Imperial Extra Dry, amelyet a Garamvári Szőlőbirtok Vinárium Kft. készít, és amelyből évi 50 ezer palack fogy az áruházaikban. A két cég közös sajtóbemutatóján elhangzott, hogy az áruházlánc és a Garamvári Szőlőbirtok 2014 óta működik együtt, és 2017-ben alkották meg az első saját márkás borokat. Ezek sikere adta az ötletet egy kimagaslóan jó ár-érték arányú, tradicionális eljárással készült pezsgő kifejlesztésére és bevezetésére a piacra – mondta Kovács Tibor, a Lidl Magyarország élelmiszer-beszerzésért felelős ügyvezető igazgatója.
A Covid–19-járvány idején a magyar termékek és a magyar beszállítók támogatása még fontosabbá vált, mint korábban – hangsúlyozta. Mint emlékeztetett, 2013-ban indult a Lidl a magyar beszállítókért elnevezésű program, amelynek eredményeként ma már csaknem ötszáz magyar termelővel dolgoznak együtt, a hazai termékek aránya a polcokon meghaladja a 60 százalékot, a vásárlók pedig több mint 3300 hazai terméket találhatnak az áruházakban.
A program keretében a hazai beszállítóknak lehetőséget nyújtanak a külpiacra lépésre is, így számos magyar termék már a Lidl külföldi hálózatában is megtalálható. Kiemelten érvényes ez a magyar borokra, amelyek exportját 2014 óta a Lidl Wine Expo Hungary nevű rendezvényük is segíti, ahol az áruházlánc külföldi borbeszerzőinek mutatják be a magyar borokat. Az így eladott mennyiség évről évre dinamikusan nő: tavaly a Lidl Magyarország tizenkét európai országba már 142-féle hazai bort juttatott el, 5,1 milliárd forint értékben. Ez azt is jelenti, hogy a kiskereskedelmi lánc bonyolítja le a magyar palackos borok kivitelének 30 százalékát, amivel a legnagyobb borexportőrré vált. Eközben a hazai értékesítés is növekvő tendenciát mutat, tavaly 12 millió palackot vásároltak a magyarországi Lidl áruházakban, ami 25 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Wlasitsch Andrea, a Garamvári Szőlőbirtok Vinárium Kft. ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta: dél-balatoni, 85 hektáros szőlőterületükről származó alapanyagból készítik az alapborokat, amelyeket budafoki pezsgőpincészetükben érlelnek pezsgővé. Évente 100-120 ezer palack pezsgőt készítenek – kizárólag tradicionális eljárással –, és egyszerre körülbelül 450 ezer palackot érlelnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.