BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lidl lett az első számú borexportőr

Champion-díjat nyert, egyben a legjobb pezsgő lett a 21. VinAgora nemzetközi borversenyen a Lidl Magyarország saját márkás pezsgője, a Pannon Imperial Extra Dry, amelyet a Garamvári Szőlőbirtok Vinárium Kft. készít, és amelyből évi 50 ezer palack fogy az áruházaikban. A két cég közös sajtóbemutatóján elhangzott, hogy az áruházlánc és a Garamvári Szőlőbirtok 2014 óta működik együtt, és 2017-ben alkották meg az első saját márkás borokat. Ezek sikere adta az ötletet egy kimagaslóan jó ár-érték arányú, tradicionális eljárással készült pezsgő kifejlesztésére és bevezetésére a piacra – mondta Kovács Tibor, a Lidl Magyarország élelmiszer-beszerzésért felelős ügyvezető igazgatója.

A Covid–19-járvány idején a magyar termékek és a magyar beszállítók támogatása még fontosabbá vált, mint korábban – hangsúlyozta. Mint emlékeztetett, 2013-ban indult a Lidl a magyar beszállítókért elnevezésű program, amelynek eredményeként ma már csaknem ötszáz magyar termelővel dolgoznak együtt, a hazai termékek aránya a polcokon meghaladja a 60 százalékot, a vásárlók pedig több mint 3300 hazai terméket találhatnak az áruházakban.

A program keretében a hazai beszállítóknak lehetőséget nyújtanak a külpiacra lépésre is, így számos magyar termék már a Lidl külföldi hálózatában is megtalálható. Kiemelten érvényes ez a magyar borokra, amelyek exportját 2014 óta a Lidl Wine Expo Hungary nevű rendezvényük is segíti, ahol az áruházlánc külföldi borbeszerzőinek mutatják be a magyar borokat. Az így eladott mennyiség évről évre dinamikusan nő: tavaly a Lidl Magyarország tizenkét európai országba már 142-féle hazai bort juttatott el, 5,1 milliárd forint értékben. Ez azt is jelenti, hogy a kiskereskedelmi lánc bonyolítja le a magyar palackos borok kivitelének 30 százalékát, amivel a legnagyobb borexportőrré vált. Eközben a hazai értékesítés is növekvő tendenciát mutat, tavaly 12 millió palackot vásároltak a magyarországi Lidl áruházakban, ami 25 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Wlasitsch Andrea, a Garamvári Szőlőbirtok Vinárium Kft. ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta: dél-balatoni, 85 hektáros szőlőterületükről származó alapanyagból készítik az alapborokat, amelyeket budafoki pezsgőpincészetükben érlelnek pezsgővé. Évente 100-120 ezer palack pezsgőt készítenek – kizárólag tradicionális eljárással –, és egyszerre körülbelül 450 ezer palackot érlelnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.