BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leépítések nélkül tartja idei céljait a Dunapack

A legnehezebb működési körülmények között sem kényszerült idei üzleti terve megváltoztatására a Dunapack, sőt, várakozásai szerint hozza a 2020-ra tervezett számokat is.

A vírus megjelenése és a karanténkö­telezettség felpörgette a Dunapacknál folyó innovációt: a cég ügyfelei már a digitális térben, 3D-s modellben tudják megnézni, forgatni, mozgatni a prototípusokat, amelyekhez a cég papírból VR-szemüveget is gyárt. A megoldás olyan sikeres a társaságot ellenőrző Prinzhorn csoportnál, hogy más országokban működő egységeinél is gondolkodnak a magyar fejlesztés bevezetésén – válaszolt a Világgazdaság kérdésére Pöltl Ádám, a vállalat értékesítési igazgatója. Lendített a járvány az okosdobozok fejlesztésén is, igaz, a hagyományos papírdobozok kora egyébként is lejárt. A csomagolóanyag már nemcsak védi a terméket, hanem része a dizájnnak, a termék imázsának, a marketingnek is. A polcra kész dobozok használatával akár a felével is csökkenhet az árufeltöltés ideje, a helykihasználás pedig akár 40 százalékkal is javulhat. „Csökkenteni kívánjuk az anyagfelhasználást, és egyre több funkcióval felruházni a csomagolóanyagokat” – jelentette ki Pöltl Ádám.

A vírushelyzetben 2020 márciusától májusig a társaság piaca 10-15 százalékkal bővült, egyes szegmensek és termékek esetében még 70 százalékkal is. A felfutás jórészt az e-kereskedelem felpörgéséhez köthető. Az emiatt jelentkező többletmunkát átszervezésekkel, pluszműszakokkal és túlórákkal végezték el, az igazgató szerint még az extra igényeket is zökkenőmentesen szolgálták ki.

A koronavírus üzleti hatásait még vizsgálja a társaság. Mint Pöltl Ádám rámutatott, ilyenkor nehezebb a tervezés is, mert a járvány miatt még bármikor történhet olyan változás, korlátozás, amely mindent felülír. Annyi már látható, hogy a korábbi évekhez képest a májusig tartó időszak erősebb, a nyári gyengébb volt, az év vége pedig ismét erősebb lehet. Az új helyzethez a Dunapack leépítés, sőt rövidített munkaidő bevezetése és a koronavírus-járvánnyal összefüggő támogatás nélkül alkalmazkodott. A termelése nem csökkent, a lendülete megmaradt, összességében pedig úgy tűnik, hogy tudja tartani az idei céljait.

A Dunapacknak nem hoz teljesen új helyzetet, hogy a szabályozás kiszorít a piacról egyes műanyag termékeket, mert ügyfelei részéről is nő az igény a műanyagok kiváltására. Van partnere, amely éppen a műanyagokkal szembeni előítélet miatt tért át újrahasznosított anyagokra. A társaság termékeinek több mint 90 százaléka újrahasznosított papírból, úgynevezett újrapapírból készül.

A cég versenypozícióira vonatkozó kérdésre Pöltl Ádám rámutatott, hogy a járvány miatt megnőtt és hektikussá vált az FMCG-szektor (gyorsan forgó fogyasztási cikkek köre) igénye, ebben a helyzetben pedig azé a versenyelőny, aki a változásra gyorsabban és rugalmasabban rea­gál. Az igazgató elsősorban a magas minőségű nyomtatott, több ponton ragasztott és a polcra kész csomagolási megoldásokban látja cége hazai erősségét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.