A vírus megjelenése és a karanténkötelezettség felpörgette a Dunapacknál folyó innovációt: a cég ügyfelei már a digitális térben, 3D-s modellben tudják megnézni, forgatni, mozgatni a prototípusokat, amelyekhez a cég papírból VR-szemüveget is gyárt. A megoldás olyan sikeres a társaságot ellenőrző Prinzhorn csoportnál, hogy más országokban működő egységeinél is gondolkodnak a magyar fejlesztés bevezetésén – válaszolt a Világgazdaság kérdésére Pöltl Ádám, a vállalat értékesítési igazgatója. Lendített a járvány az okosdobozok fejlesztésén is, igaz, a hagyományos papírdobozok kora egyébként is lejárt. A csomagolóanyag már nemcsak védi a terméket, hanem része a dizájnnak, a termék imázsának, a marketingnek is. A polcra kész dobozok használatával akár a felével is csökkenhet az árufeltöltés ideje, a helykihasználás pedig akár 40 százalékkal is javulhat. „Csökkenteni kívánjuk az anyagfelhasználást, és egyre több funkcióval felruházni a csomagolóanyagokat” – jelentette ki Pöltl Ádám.
A vírushelyzetben 2020 márciusától májusig a társaság piaca 10-15 százalékkal bővült, egyes szegmensek és termékek esetében még 70 százalékkal is. A felfutás jórészt az e-kereskedelem felpörgéséhez köthető. Az emiatt jelentkező többletmunkát átszervezésekkel, pluszműszakokkal és túlórákkal végezték el, az igazgató szerint még az extra igényeket is zökkenőmentesen szolgálták ki.
A koronavírus üzleti hatásait még vizsgálja a társaság. Mint Pöltl Ádám rámutatott, ilyenkor nehezebb a tervezés is, mert a járvány miatt még bármikor történhet olyan változás, korlátozás, amely mindent felülír. Annyi már látható, hogy a korábbi évekhez képest a májusig tartó időszak erősebb, a nyári gyengébb volt, az év vége pedig ismét erősebb lehet. Az új helyzethez a Dunapack leépítés, sőt rövidített munkaidő bevezetése és a koronavírus-járvánnyal összefüggő támogatás nélkül alkalmazkodott. A termelése nem csökkent, a lendülete megmaradt, összességében pedig úgy tűnik, hogy tudja tartani az idei céljait.
A Dunapacknak nem hoz teljesen új helyzetet, hogy a szabályozás kiszorít a piacról egyes műanyag termékeket, mert ügyfelei részéről is nő az igény a műanyagok kiváltására. Van partnere, amely éppen a műanyagokkal szembeni előítélet miatt tért át újrahasznosított anyagokra. A társaság termékeinek több mint 90 százaléka újrahasznosított papírból, úgynevezett újrapapírból készül.
A cég versenypozícióira vonatkozó kérdésre Pöltl Ádám rámutatott, hogy a járvány miatt megnőtt és hektikussá vált az FMCG-szektor (gyorsan forgó fogyasztási cikkek köre) igénye, ebben a helyzetben pedig azé a versenyelőny, aki a változásra gyorsabban és rugalmasabban reagál. Az igazgató elsősorban a magas minőségű nyomtatott, több ponton ragasztott és a polcra kész csomagolási megoldásokban látja cége hazai erősségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.