Most mindent bele kell adjanak a streamingszolgáltatók – mondta a VG podcastnak a GKI Digital ügyvezető partnere. Madar Norbert a tanulmányukra hivatkozva azt mondta, ma már a felnőtt internetezők 39 százaléka rendelkezik előfizetéssel, vagy hozzáféréssel legalább egy szolgáltatóhoz. Ez több mint 2 milliós felhasználói bázist jelent, ami több mint 50 százalékos növekedés egy év alatt. A piacvezető, „kedvenc” továbbra is a Netflix, de a nemrég indult Disney+ kilátásai sem rosszak, egy év alatt 180 ezer felhasználóval számolhat idehaza.

Kiemelten fontos, hogy hogyan alakulnak az erőviszonyok, ugyanis a a felhasználók csupán 15 százaléka használ két platformot, a többség mindössze egyet.

A Netflix piacvezető státusza sincs veszélyben, de ádáz küzdelem folyik a második helyért az HBO Max, és a Disney+ között – hangsúlyozta Madar Norbert. A tét nagy, ugyanis -habár a legtöbb előfizetés bármikor lemondható –, a felhasználók „bennragadnak” az esetlegesen kevesebbet nézett platform előfizetői táborában. Sokan, az ügyfelek 20 százaléka megosztja előfizetését, a legtöbb esetben a családon belül – sokat lehet azonban arról olvasni, hogy a Netflix belekezd a megosztások felszámolásába. A GKI Digital ügyvezető partnere szerint hosszabb távon nem képzelhető el a streaming szolgáltatók sikeres működése reklámok nélkül, ugyanis áremelési lehetőségeik nagyon korlátozottak, a mostanihoz hasonló díjakból pedig nem fogják tudni biztosítani a megszokott filmdömpinget.

 

 

Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast