BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Zöldgazdaság

Olcsó, öreg autók lephetik el a piacot

Ösztönözni kellene a fiatalabb és környezetkímélőbb autók vásárlását. A kitiltás ugyanis nem megoldás a globális légszennyezés megfékezésére, mert a városokból kitiltott, leselejtezett németországi autók a magyarországi piacon köthetnek ki.

A közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a jogkövető vállalkozások versenyhátrányának megszüntetése terén fogalmazott meg célokat 2020-ra a Magyar Gépjárműimportőrok Egyesülete (MGE). Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke az egyesület szakmai és sajtódélelőttjén elmondta: a környezetvédelmi kérdésekben meg kell találni azokat a kompromisszumokat, amelyekkel mindenki együtt tud élni, és valós klímavédelmi megoldást jelentenek.

Nőtt ugyanis az unió szén-dioxid-kibocsátása, mert a dízelautók „boszorkányüldözése” miatt sokan benzinesre váltottak.

Az elnök szerint a városokból való kitiltásokkal nem lehet megoldani a globális szennyezést, mert hiába lesz jobb a levegő egy-egy nagyvárosban, ha az onnan kitiltott autók máshol, más országok levegőjét szennyezik tovább.

Fotó: AFP

Erdélyi Péter aggodalmát fejezte ki a németországi kitiltásokkal kapcsolatban, mert szerinte félő, hogy hatásukra zuhan a régi, korszerűtlen autók ára, és ellephetik a magyar piacot. Ezért

olyan motiváló adózási és kommunikációs változásokra lenne szükség Magyarországon, amelyek megfelelően javítanák az importautók összetételét, összességében pedig a fiatalabb és a környezetkímélőbb autók használatát eredményeznék.

A hazai autópark átlagosan mintegy 14 éves (az uniós 11 éves), 54 százaléka 12 évesnél, 84 százaléka kilencévesnél idősebb, és csupán a 11 százaléka fiatalabb hat évnél. A városi levegő tisztaságáért központilag is sokat lehetne tenni, például a közlekedési lámpák jobb beállításával, a városi kivezető utak szabaddá tételével, valamint az utak minőségének javításával.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

 

Kapcsolódó cikkek