Többé nem közöl marhahúsról szóló cikkeket az Epicurious – jelentette be a világ egyik legnagyobb receptportálja.
Többé nem közöl marhahúsról szóló cikkeket az Epicurious – jelentette be a világ egyik legnagyobb receptportálja.
a marhahús előállítása messze a legnagyobb üvegházhatású tétel a keletkező nagy mennyiségű metán és egyéb tényezők miatt.
Egyesek az elhallgattatás kultúrája (angolul cancel culture) túlpörgésének tudják be a döntést. Mások a fenntarthatóság irányába tett szimbolikus lépésként ünneplik, sok vállalkozás pedig a maga javára fordítható fogyasztási trendek lendületét olvashatja ki belőle – írták jegyzetükben az ING elemzői.
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának 15 százaléka vezethető vissza az állattartásra, ennek 61 százaléka a marhatartásra, és a környezettudatosság népszerűvé válása máris jelentős változásokat idézett elő a fogyasztás szerkezetében
– írta az elemzés.
Nemcsak a vegetarianizmus terjed, hanem a flexitárius – azaz a húsfogyasztást tudatosan visszaszorító – étrend is. A Research and Markets portálon februárban közzétett tanulmány szerint a növényalapú proteinek piaca például a tavalyi 10,3 milliárd dollárról 2026-ra 15,6 milliárdosra bővülhet.
A fiatalabb nemzedékek – a millenniumiak vagy a Z generáció – fogékonyabbak a hússzegény étkezésre az elődeiknél.
A változó igények kiszolgálására egyre több startup születik, és az élelmiszerpiac hagyományos szereplői is igyekeznek kihasználni. Az elemzés példaként említi a Beyond Meat, az Impossible Foods, a Vegetarian Butcher és az Oatly márkák sikerét. A brazil JBS, a világ legnagyobb húsfeldolgozó cége két hete vásárolta meg 341 millió euróért a holland Viverát, Európa harmadik legnagyobb növényiélelmiszer-előállítóját.
Az Unilever 2018 végén vette meg környezetvédelmi meggondolásokra hivatkozva a 2007-ben alapított Vegetarian Butchert, amelynek húspótló vegetáriánus termékeit már akkor 17 országban forgalmazták négyezer helyen.
A megelőző évben a Danone 12,5 milliárd dollárt költött a növényi alapú termékeket gyártó amerikai WhiteWave Foods megszerzésére.
A hagyományos élelmiszer-termékkört megbontó vállalkozások folyamatosan épülnek be az ellátási láncokba. Az európai piacon 2010 és 2020 között évente 10 százalékkal nőttek a hús- és tejpótló termékek eladásai, és a 2019-es 4,4 milliárd euróról 2025-re 7,5 milliárdra duzzadhat a piacuk az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban – jövendölte az ING egy korábbi elemzésben.