A Magyar Suzuki sem volt kivétel, a legtöbb autóipari szereplőhöz hasonlóan az alapanyaghiány, a növekvő az emelkedő energiaárak, valamint a forint gyengülése volt leginkább hatással a működésére 2022-ben. Ezek folyamatos rugalmasságot igényeltek a cégtől, beleértve beszállítói és márkakereskedői hálózatukat is – derült ki a Világgazdaságnak küldött levelükből.
Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a gyártással kapcsolatos költségeinket optimalizáljuk, de a többletráfordításaink egy részét kénytelenek voltunk az új autóink árába is beépíteni
– írják, ugyanakkor azt örömtelinek tartják, hogy a modelljeik iránti vevői igények továbbra is magasak.
Arról nemrégiben mi is beszámoltunk, hogy 13 859 regisztrált személygépkocsival, valamint 12,43 százalékos részesedéssel a hazai személyautó-piacon a Magyar Suzuki sorozatban hetedik alkalommal lett piacvezető a Datahouse kimutatása szerint. Ez egyben azt is jelenti, hogy a márka az esztergomi gyártás megkezdése óta 20. alkalommal végzett az első helyen.
Valójában a két zászlóshajó modellje, a 7,44 millió forinttól kapható Vitara és a 7,95 milliós S-Cross versenyzett egymással az élen.
Mindkettő megnyerte saját kategóriáját, bár a Suzuki tájékoztatása szerint ezúttal megfordult a tendencia, tavaly ugyanis az alsó középkategóriás S-Cross volt a legnépszerűbb a magyar gépjárművásárlók körében: 7187 darabot értékesítettek belőle,s ezzel 26,36 százalékos részesedést értek el a piacon. Ami az SUV városi-szabadidő kategóriás Vitarát illeti, 5509 darabot adtak el ebből, ami 23,12 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
Az egyik csúcspontot a társaságnak tavaly az jelentette, hogy az Esztergomban gyártott autók már a teljes hibridpalettában elérhetők, ősszel pedig a Suzuki Motor Corporation alkalmazás formájában kapcsolt szolgáltatást vezetett be az európai piacon a még kényelmesebb felhasználói élmény biztosítására. A hét szervizfunkciót kínáló Suzuki Connect elsőként a nálunk gyártott S-Crossban érhető el, ezt a szolgáltatást Európa-szerte a cégcsoporton belül a harmadik legnagyobb gyártókapacitással rendelkező Magyar Suzuki Zrt. itthonról biztosítja.
„Nehéz megjósolni” – válaszolták arra a kérdésünkre, hogy mit várnak az idei évtől, hozzátéve, hogy elsősorban a gyártási kapacitást szeretnék növelni az esztergomi üzemben. A prioritások mindenesetre nem változnak náluk: az innovációs programjaik mellett folyamatos a költségoptimalizáció, a működés- és modellfejlesztés, valamint az igazodás a fogyasztói igényekhez, szabályozási környezethez.
Kihívás lesz ugyanakkor az az európai klímavédelmi csomag, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon a kibocsátáskorlátozás miatt
– mutattak rá az autóipar egyik legfontosabb feladatára. Tisztában vannak azzal, hogy a zöldfejlesztések egyrészt növelik a kocsik felszereltségét, másrészt a piaci igények miatt is egyre több vezetéstámogató-elektronika kerül a járművekbe. Jelenleg tehát
az a legégetőbb kérdés, hogy az átalakulás hatására miként változik az újonnan elérhető járművek össztömege és ára.
Ezek ugyanis nagyban befolyásolják majd a vevők szándékait és végső döntéseit.
Friss pénzügyi adatokat majd csak év közben publikál a Magyar Suzuki Zrt., hivatalos honlapján egyelőre a 2021-es fő vállalati mutatók szerepelnek.
E szerint 2021-ben:
- a jegyzett tőke 212,8 millió euró (mostani árfolyamon 85,02 milliárd forint),
- az átlagos statisztikai létszám 2697 fő,
- az összes értékesítésből származó nettó árbevétel 1,7542 milliárd euró (700,88 milliárd forint),
- a belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel 264,9 millió euró (105,84 milliárd forint),
- az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 1,4893 milliárd euró (595,04 milliárd forint),
- a beszerzési alapú beruházás 92,9 millió euró (37,12 milliárd forint) volt.