Noha számos információt már korábban lehetett tudni, a Lamborghini Revuelto új megjelenésére csak most csodálkozhattak rá az érdeklődők. Mitja Borkert és csapata kifejezetten látványos külsőt varázsolt a luxusautónak, mely annak ellenére, hogy egy 70 kilogramm tömegű, 3,8 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátort is kapott, még mindig rendkívül könnyűnek számít.

Lamborghini Revuelto, electric car, lamborghini
Fotó: Lamborghini / Facebook

Az olasz autógyártó nem saját tömeget, hanem száraz tömeget adott meg – ez 1772 kg –, amivel számolva 

az 1015 lóerős motor lóerőnként mindössze 1,75 kilót mozgat. 

A sportkocsi egy karbon térvázra épül, mely 10 százalékkal könnyebb és 25 százalékkal merevebb a korábbi Aventadornál. Erre főként szintén karbonból készített karosszériaelemek kerülnek, míg a felfelé nyíló ajtók anyaga alumíniumból van, az első és a hátsó lökhárító viszont egyszerűen és olcsón javítható műanyag – írja az Autó-Motor.

A tesztek szerint a 0–100-as sprintet 2,5 másodperc alatt tudja a Revuelto, míg a 0–200-hoz hét másodperc szükséges, 

a végsebesség pedig óránként 350 kilométer felett lehet valahol. A legújabb Lamborghini számára a Bridgestone külön gumiabroncsokat is fejlesztett, a jól tapadó Potenza Sport 265/35 ZRF20 és 345/30 ZRF21 vagy 265/30 ZRF21 és 355/25 ZRF22 méretben választható, és a Blizzak LM005-ös téli abroncshoz is készült Revuelto-változat.

A belső terek is a márkához illő luxusban készültek el, a műszerfalon három kijelzőt is találhatunk, a 12,3 colos műszeregység mellett 8,4 colos a központi érintőképernyő, és az utasoldalon egy 9,1 colos kijelző található, melyekhez látványosabb grafikákat és könnyebb használatot ígérnek. A kormány a Squadra Corse versenyautó alapján készült.

Lamborghini Revuelto, electric car, lamborghini
Fotó: Lamborghini / Facebook

A Lamborghini Connect rendszer szolgáltatásai is bővülnek, a parkolóhely-kereséstől kezdve az állandóan elérhető diszpécserszolgálat nyújtotta műszaki segítségkérési lehetőségen át egészen az ellopott jármű megkereséséig terjednek a rendszer képességei, de beállítható a csúcssebesség és a használat időbeli és térbeli korlátozása is.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a fogyasztás mekkora, bár ez aligha szempont a célközönség számára, és egyelőre az ár sem ismert. Igaz, a legtöbb autó várhatóan személyre szabottan készül, így az indulóár sem feltétlenül perdöntő.