Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja itthon az idei első fél évben, ami 9 százalékos emelkedés a múlt év azonos időszakához képest (47 ezer forint) – derül ki a Netrisk.hu legfrissebb adataiból. A népszerű hazai márkák közül 

  • a Daciákra, 
  • a Suzukikra és 
  • az Opelekre lehet még viszonylag olcsón kgfb-t kötni. 

A Netrisk közleménye arra is emlékeztet, hogy januártól június végéig 3 százalékkal, immár 245 ezer fölé nőtt a megkötött kgfb-szerződések száma.  

Closeup,Of,Asian,Female,Signing,Car,Insurance,Document,Or,Lease
A legolcsóbban a Daciákra és a Suzukikra lehet cascót kötni, az előbbieknél 75 ezer forint alatt maradt az átlagdíj, az utóbbiaknál pedig nem éri el a 91 ezret.
Fotó: Shutterstock

 

Biztosítások, átlagok, márkák 

A friss adatokból látható, hogy a magyarországi autóállományon belül legnagyobb részesedéssel rendelkező autómárkák közül a Suzukik átlagos kgfb-díja 8 százalékkal, 38 ezer forint fölé emelkedett. A Daciák esetében szintén 8 százalékos a drágulás, így mintegy 42 ezer forinttal zárták az első fél évet. Az Opeleknél az 5 százalékos növekedés 47 ezer forintos éves átlagdíjat eredményezett, a Toyotáknál 11 százalékos gyarapodással érték el ugyanezt a számot. Bár a Volkswageneknél visszafogottan, éves szinten mindössze 5 százalékkal nőtt az átlagos összeg, de ez így is majdnem 53 ezer forint. A Renault és a Ford autóira 6-6 százalékkal magasabb áron lehetett az idei első fél évben kgfb-szerződést kötni, így 53 ezer és 54 ezer forint fölé került az átlagdíj.  

Casco-bajnokok 

A cascobiztosítások iránt továbbra is visszafogott a kereslet, ezt jelzi, hogy a megkötött kontraktusok száma csupán 1 százalékkal, alig több mint 15 ezerre nőtt a 12 hónap alatt. 

Ez leginkább az elöregedett magyarországi autóparkkal magyarázható, azaz, hogy a hazai utakon levő személyautók átlagéletkora magas, meghaladja a 15 évet, az idősebb járművekre pedig sok esetben nem lehet, vagy az értékéhez mérten nem biztos, hogy érdemes cascót kötni.

Az átlagos cascodíj a kgfb-hez képest jóval nagyobb mértékben, 15 százalékkal, majdhogynem 139 ezer forintra ugrott. A legolcsóbban a Daciákra és a Suzukikra lehet cascót kötni, az előbbieknél 75 ezer forint alatt maradt az átlagdíj, az utóbbiaknál pedig nem éri el a 91 ezret. A 100 ezer forint alatti ligába tartoznak még az Opelek, amelyek cascója átlagban 95 ezer forint. Ennél 

a három márkánál 13-15 százalékkal gyarapodtak a vonatkozó díjak.

„A kgfb- és cascodíjak emelkedésében több tényező is szerepet játszik. Az autók, szervizdíjak, munkabérek drágulása egyaránt felfelé húzza az árakat. Ezért fontos, hogy a tulajdonosok szétnézzenek a biztosítók kínálatai között, az eltérő árazási politika miatt ugyanarra a járműre jelentős eltérések lehetnek a kötelező és a cascós ajánlatok között” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy bár a cascobiztosítások drágának tűnhetnek, ám sok kocsi értékéhez képest alacsony összegről van szó. Márpedig a teljes védelemhez elengedhetetlen a casco, amely többek között az elemi károkból vagy saját hibából eredő karambolokból adódó sérülések javítására is fedezetet nyújt.  

Imádjuk a német használt autókat, és most az is kiderült, hogy miért

A magyarok úgy tartják, a német sofőrök jobban vigyáznak a kocsijukra, mint bárki más, ezért minden tíz használt járműből négyet tőlük importálunk.