BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Luxusmodellekkel és részvény-visszavásárlással készül a BYD 2024-re

A kínai BYD minden árkategóriában versenyképes autókat készül piacra dobni. A szuperolcsó plug-in hibridtől kezdve egészen a luxuskategóriáig felvonultat majd autókat a gyártó. Emellett 2024-ben egy részvény-visszavásárlási programba is belekezdhetnek, összesen 27,8 milliárd dollár értékben.

A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD bejelentette, hogy több csúcskategóriás luxusautó-modellel jelentkezik az idén, és részvény-visszavásárlási tervet dolgoz ki.

CHINA-SHAANXI-XI'AN-BYD-PRODUCTION RESUMPTION (CN)
Luxusmodellekkel és részvény-visszavásárlással készül a BYD 2024-re.
Fotó: AFP

A hongkongi tőzsdének írt közleménye szerint a cég „észszerű és megvalósítható” tervet is kidolgoz további részvények visszavásárlására.

A közleményében emlékeztetnek arra, hogy tavaly decemberben Vang Csuan-fu, 

a BYD elnöke 200 millió jüan (27,8 millió dollár) összegért A osztályú részvény visszavásárlását javasolta a befektetői bizalom erősítése érdekében.

A BYD-közlemény szerint a cég több luxusautó-modellt kíván bemutatni az idén és a későbbiekben, amivel az a célja, hogy vezető pozíciót foglaljon el ebben a szegmensben.

A BYD-nek három külföldi üzeme lesz Thaiföldön, Brazíliában és Magyarországon, amivel globális jelenlétét bővíti.

A BYD Sencsenben jegyzett részvényei 1,3 százalék pluszban zártak hétfőn, miután a holdújévi ünnepek miatti egy hét szünet után újraindult a tőzsdei kereskedés, míg a hongkongi tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama 1,9 százalékkal esett a hét első kereskedési napján.

Egy helyben forgó, harckocsiszerű autóval veszi célba Európát a Szegedre tartó BYD

A Szegeden gigaberuházást megvalósító BYD új modellekkel, almárkákkal és innovatív elektromos hajtástechnológiákkal érkezik a 2024-es Genfi Autószalonra – tudatta a Világgazdasággal a kínai vállalat. Az utóbbi már csak azért is újdonság, mert az új energiákkal hajtott járművek (NEV) és a villanyosautó-akkumulátorok egyik globális vezető gyártója elektromos márkaként vonult be az európai köztudatba.

A BYD európai megjelenése óta hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be ezen a piacon: 

  • a BYD Atto 3-at (kompakt SUV), 
  • a BYD Hant (felső-középkategóriás szedán), 
  • a BYD Tangot (felső-középkategóriás SUV), 
  • a BYD Dolphint (kompakt ötajtós), 
  • a BYD Sealt (középkategóriás szedán) és 
  • a BYD Seal U-t (középkategóriás SUV). 

Genfben az utóbbi családja új taggal, a plug-in hibrid hajtású BYD Seal U DM-i-vel bővül. Az újdonság az ázsiai gyártó magas hatásfokú, praktikus és környezettudatos válasza a kontinentális közlekedési igényekre, hosszú töltési idők nélküli, nagy hatótávolsággal. Ez a típus azokon az európai piacokon jelenik meg elsőként, ahol az elektromos töltőhálózat nem eléggé fejlett, illetve ahol a vásárlók olyan közlekedési eszközre vágynak, amely a villanyos hajtás valamennyi előnye mellett – benzinmotorja révén – kiemelkedően hosszú hatótávolságot is kínál, hosszadalmas akkumulátortöltések nélkül. Egy ilyen kocsi a magyar vevők elvárásainak is megfelel.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.