A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD bejelentette, hogy több csúcskategóriás luxusautó-modellel jelentkezik az idén, és részvény-visszavásárlási tervet dolgoz ki.

CHINA-SHAANXI-XI'AN-BYD-PRODUCTION RESUMPTION (CN)
Luxusmodellekkel és részvény-visszavásárlással készül a BYD 2024-re.
Fotó: AFP

A hongkongi tőzsdének írt közleménye szerint a cég „észszerű és megvalósítható” tervet is kidolgoz további részvények visszavásárlására.

A közleményében emlékeztetnek arra, hogy tavaly decemberben Vang Csuan-fu, 

a BYD elnöke 200 millió jüan (27,8 millió dollár) összegért A osztályú visszavásárlását javasolta a befektetői bizalom erősítése érdekében.

A BYD-közlemény szerint a cég több luxusautó-modellt kíván bemutatni az idén és a későbbiekben, amivel az a célja, hogy vezető pozíciót foglaljon el ebben a szegmensben.

A BYD-nek három külföldi üzeme lesz Thaiföldön, Brazíliában és Magyarországon, amivel globális jelenlétét bővíti.

A BYD Sencsenben jegyzett részvényei 1,3 százalék pluszban zártak hétfőn, miután a holdújévi ünnepek miatti egy hét szünet után újraindult a tőzsdei kereskedés, míg a hongkongi tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama 1,9 százalékkal esett a hét első kereskedési napján.

Egy helyben forgó, harckocsiszerű autóval veszi célba Európát a Szegedre tartó BYD

A Szegeden gigaberuházást megvalósító BYD új modellekkel, almárkákkal és innovatív elektromos hajtástechnológiákkal érkezik a 2024-es Genfi Autószalonra – tudatta a Világgazdasággal a kínai vállalat. Az utóbbi már csak azért is újdonság, mert az új energiákkal hajtott járművek (NEV) és a villanyosautó-akkumulátorok egyik globális vezető gyártója elektromos márkaként vonult be az európai köztudatba.

A BYD európai megjelenése óta hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be ezen a piacon: 

  • a BYD Atto 3-at (kompakt SUV), 
  • a BYD Hant (felső-középkategóriás szedán), 
  • a BYD Tangot (felső-középkategóriás SUV), 
  • a BYD Dolphint (kompakt ötajtós), 
  • a BYD Sealt (középkategóriás szedán) és 
  • a BYD Seal U-t (középkategóriás SUV). 

Genfben az utóbbi családja új taggal, a plug-in hibrid hajtású BYD Seal U DM-i-vel bővül. Az újdonság az ázsiai gyártó magas hatásfokú, praktikus és környezettudatos válasza a kontinentális közlekedési igényekre, hosszú töltési idők nélküli, nagy hatótávolsággal. Ez a típus azokon az európai piacokon jelenik meg elsőként, ahol az elektromos töltőhálózat nem eléggé fejlett, illetve ahol a vásárlók olyan közlekedési eszközre vágynak, amely a villanyos hajtás valamennyi előnye mellett – benzinmotorja révén – kiemelkedően hosszú hatótávolságot is kínál, hosszadalmas akkumulátortöltések nélkül. Egy ilyen kocsi a magyar vevők elvárásainak is megfelel.