A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD bejelentette, hogy több csúcskategóriás luxusautó-modellel jelentkezik az idén, és részvény-visszavásárlási tervet dolgoz ki.
A hongkongi tőzsdének írt közleménye szerint a cég „észszerű és megvalósítható” tervet is kidolgoz további részvények visszavásárlására.
A közleményében emlékeztetnek arra, hogy tavaly decemberben Vang Csuan-fu,
A BYD-közlemény szerint a cég több luxusautó-modellt kíván bemutatni az idén és a későbbiekben, amivel az a célja, hogy vezető pozíciót foglaljon el ebben a szegmensben.
A BYD-nek három külföldi üzeme lesz Thaiföldön, Brazíliában és Magyarországon, amivel globális jelenlétét bővíti.
A BYD Sencsenben jegyzett részvényei 1,3 százalék pluszban zártak hétfőn, miután a holdújévi ünnepek miatti egy hét szünet után újraindult a tőzsdei kereskedés, míg a hongkongi tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama 1,9 százalékkal esett a hét első kereskedési napján.
Egy helyben forgó, harckocsiszerű autóval veszi célba Európát a Szegedre tartó BYD
A Szegeden gigaberuházást megvalósító BYD új modellekkel, almárkákkal és innovatív elektromos hajtástechnológiákkal érkezik a 2024-es Genfi Autószalonra – tudatta a Világgazdasággal a kínai vállalat. Az utóbbi már csak azért is újdonság, mert az új energiákkal hajtott járművek (NEV) és a villanyosautó-akkumulátorok egyik globális vezető gyártója elektromos márkaként vonult be az európai köztudatba.
A BYD európai megjelenése óta hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be ezen a piacon:
- a BYD Atto 3-at (kompakt SUV),
- a BYD Hant (felső-középkategóriás szedán),
- a BYD Tangot (felső-középkategóriás SUV),
- a BYD Dolphint (kompakt ötajtós),
- a BYD Sealt (középkategóriás szedán) és
- a BYD Seal U-t (középkategóriás SUV).
Genfben az utóbbi családja új taggal, a plug-in hibrid hajtású BYD Seal U DM-i-vel bővül. Az újdonság az ázsiai gyártó magas hatásfokú, praktikus és környezettudatos válasza a kontinentális közlekedési igényekre, hosszú töltési idők nélküli, nagy hatótávolsággal. Ez a típus azokon az európai piacokon jelenik meg elsőként, ahol az elektromos töltőhálózat nem eléggé fejlett, illetve ahol a vásárlók olyan közlekedési eszközre vágynak, amely a villanyos hajtás valamennyi előnye mellett – benzinmotorja révén – kiemelkedően hosszú hatótávolságot is kínál, hosszadalmas akkumulátortöltések nélkül. Egy ilyen kocsi a magyar vevők elvárásainak is megfelel.