
A Volkswagen nagyon messzire eltolta az új elektromos autójának a gyártását
A Volkswagen tovább halasztja a Trinity elektromos autó modell gyártásának megkezdését – értesült a DPA hírügynökség a cég belső forrásaitól.

A tervezett modell legkorábban 2030-ban készülhet el az eredetileg tervezett 2026-os piacra dobás helyett.
Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója nem sokkal hivatalba lépése után legalább másfél évvel elhalasztotta a bevezetést, hogy több időt biztosítson a jármű-elektronikai szoftverek fejlesztéséhez – írta korábban a Handelsblatt.
A halasztás oka valószínűleg az elektromos autók iránti gyengülő keresletben és a Volkswagen költségcsökkentési programjában keresendő.
A konszern nyeresége a második negyedévben 4 százalékkal 3,63 milliárd euróra csökkent. Blume a hónap elején kijelentette: „Most minden a költségekről, költségekről és a költségekről szól. Elsősorban a Volkswagen márkánál, de az összes többi márkánál is.”
A korábbi konszernvezér, Herbert Diess saját zászlóshajó-projektjeként a wolfsburgi gyárában szerette volna megépíttetni a Trinity modellt, ami azonban végül a VW e-autó úttörőjének számító Zwickauban készül majd el. Ezzel a mintegy 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató telephely fogja a konszern új SSP járműplatformját is használni.
Budapesttől alig 300 kilométerre nyílik új front a globális csipháborúban
Csehország elmúlt 30 évének legnagyobb külföldi beruházása hatalmas lökést adhat az ország gazdaságának, egyesek viszont egyenesen az európai technológiai függetlenség garanciáját látják benne. A csipgyártás stratégiai jelentőségét valóban nehéz alábecsülni.