BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legfőbb mérce a nyereségesség

Az USA, Európa és Ázsia legsikeresebb üzletasszonyait gyűjtötte egybe a Fortune amerikai gazdasági magazin. Szinte valamennyien 45--55 év közöttiek, s jó részük olyan ágazatokban tevékenykedik, amelyek tíz évvel ezelőtt nem is léteztek.

Az új gazdaság a maga rugalmasságával megteremtette a tehetséges és elhivatott üzletasszonyok fölemelkedésének lehetőségét. Míg korábban a nők többnyire családi kapcsolatok révén, vagy a kormányhivatalokban csináltak karriert, manapság a képesség, a szakértelem a döntő. A Fortune gazdasági magazin összeállításában olyan sikeres üzletasszonyok szerepelnek, akik egyéni ambícióiknak, rátermettségüknek köszönhetően jutottak fel a csúcsra. Legtöbbjük informatikai, internetes vagy távközlési cégnél tevékenykedik. Bár eltérő pályát futottak be, abban legtöbbjük egyetért, hogy munkájuk legfőbb mércéje: veszteséges, illetve nyereséges-e az általuk vezetett társaság.



A sikeres európai üzletasszonyok listájának élén álló 53 éves Marjorie Scardino karrierje nemcsak azért figyelemre méltó, mert néhány év leforgása alatt virágzó vállalkozást csinált a "divatjamúlt" Pearson kiadóból, hanem azért is, mert a konzervatív szigetországban ő az egyetlen női vezető az FTSE száz vállalata között. Az 1997-ben az egyebek mellett a Financial Times-t kiadó Pearson élére került texasi üzletasszony teljesen átrendezte a társaság portfólióját: 8,5 milliárd dollárért bevásárolt és 3,6 milliárdért eladott különböző üzletágakat. Az átszervezéseknek köszönhetően a Pearson mára ötmilliárd dolláros árbevétellel és 878 millió üzemi eredménnyel büszkélkedhet.



A 45 éves Carly Fiorina az USA-ban azzal alapozta meg hírnevét, hogy újra kitalálta a Hewlett-Packardot, amely lassan a régi fényében tündököl. A sikeres amerikai üzletasszonyok listáján egyébként szinte csak az első hely -- Carly Fiorináé -- változatlan, mert állandó a jövés-menés. Az idén például tizennyolcan érkeztek az 50-es klubba az új gazdaság szárnyán.



Ázsiában is egy internetes vállalkozás röpítette a magasba a 46 éves Mari Matsunagát, aki i-mode elnevezéssel 1999 februárjában hozta létre mobiltelefonról teljes körű internetes hozzáférést biztosító vállalkozását -- mára 17 millió előfizetője van. Sikerének titkát abban látják, hogy a jó üzleti érzék gyermeki lélekkel párosul, s ezzel a lélekkel jobban meg tudja érteni az átlagember igényeit a technológiai szempontból egyre bonyolultabbá váló világban.


Fortune-lista a világ sikeres üzletasszonyairól Az USA, Európa és Ázsia legsikeresebb üzletasszonyait gyűjtötte egybe a Fortune amerikai gazdasági magazin. Szinte valamennyien 45--55 év közöttiek, s jó részük olyan ágazatokban tevékenykedik, amelyek tíz évvel ezelőtt nem is léteztek. VG-összefoglaló-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.