A britek nagy része a dániai népszavazás eredményétől függetlenül úgy véli, hogy országa tíz éven belül bevezeti az eurót. A Mori közvélemény-kutató intézet által készített felmérés szerint a megkérdezettek 61 százaléka tartja elkerülhetetlennek a valutacserét, jóllehet közel 70 százalékuk a maga részéről ellenzi azt. Februárban még némileg magasabb, 67 százalék volt a fontnak hosszú jövőt jósoló szigetlakók aránya, ám elemzők nagyobb arányú visszaesésre számítottak azt követően, hogy Dánia elutasította az eurót. Az euróellenes Business for Sterling szervezet ugyanakkor kiemeli a felmérésben szereplő kérdés (amely euróbankjegyek és -érmék használatára vonatkozott) kétértelműségét: a válaszadók szerintük arra gondolhattak, hogy például utazás közben találkoznak majd az egységes fizetőeszközzel. (Reuters)
A BA egyik magas beosztású vezetője szerint kulcsfontosságú, hogy megszabaduljanak a "kártékony" európai járatoktól. A társaság a tavalyi üzleti évben 310 millió fontos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni ebben a térségben.
A légitársaság vezetői a gatwicki repülőtérrel kapcsolatos álláspont megváltoztatásától is remélik az eredmények javulását. Nem igazolható ugyanis az a korábbi törekvés, hogy ezt a repülőteret legalább úgy kell kezelni (és persze sok pénzt költeni a BA ottani tevékenységének fejlesztésére), mint a közeli Heathrow-t.
Gatwickről jelenleg több mint ötven célállomásra indulnak BA-gépek, de ezen járatok közül nagyon sok nem is mindennap közlekedik. Rod Eddington, a BA tavaly májusban kinevezett vezérigazgatója várhatóan október végéig hozza meg végleges döntését az európai hálózat átszervezéséről. Szakértők szerint több, Gatwickről induló rövid távú járatot teljesen törölnek majd, másokat pedig átirányítanak a Citiflyer nevű járatcsoportba.
Az üzleti utasok által kedvelt járatok továbbra is a nagy forgalmú Heathrow-ról indulnak, de a mediterrán üdülőhelyek felé tartók átkerülnek Gatwickre. Eddington nem rejti véka alá, hogy elégedetlen több hosszú távú járattal is. A BA nemrégiben megszüntette teheráni és santiagói járatait, és valószínűleg több más dél-amerikai célállomás is kikerül a menetrendből.
Az új vezérigazgató számára a szakszervezetek is kemény diónak bizonyulhatnak. Elődje, Bob Ayling ugyanis távozása előtt azt ígérte: a járatrendszer ésszerűsítése körülbelül hatezer ember munkáját teszi feleslegessé. A két évvel ezelőtti 60 ezer főből azonban biztos, hogy hatezernél többet kell elbocsátani, és Eddington máris jelezte: akár tízezer embertől is búcsút vesznek, ha az üzleti siker érdekében szükséges lesz.
A 2000/2001-es üzleti év első öt hónapjában (szeptember 1-jéig) 74,6 százalékos volt a kapacitáskihasználtság. A BA 16,5 millió utast szállított, ez 0,6 százalékkal több, mint az előző esztendő azonos időszakában. Európa és Anglia esetében 0,1 százalékkal, 10,5 millió főre mérséklődött a BA-t választó utasok száma. A vállalat október 29-től állítja üzembe a New Yorkba, Hongkongba és San Franciscóba tartó járatokon a 150 millió fontos beruházással kifejlesztett World Traveller Plus új osztályát, amelytől a forgalom és a nyereség javulását várja.
Járatcsökkentések és elbocsátások Európában Teljesen átszervezi összességében veszteséges európai hálózatát a British Airways (BA). A brit légitársaság hamarosan több közép- és hosszú távú járatot megszüntet, s ez minden bizonnyal több ezer ember elbocsátásával is jár -- jelentette a Reuters. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.