Ebben az évben a Volán-társaságok helyközi járatain 4-5 százalékkal utaztak többen, mint tavaly, a helyieken pedig 1-1,5 százalékkal. Beigazolódott, hogy a megnövekedett energia-, anyag- és alkatrészárak miatt a Volán Egyesülés 2000. évi költségnövekedési prognózisa megközelítette a valóságot, bár az is elmaradt a ténylegesen várható 14,5 százaléktól.
Csak a gázolajárnál bekövetkezett ráfordításnövekedés haladta meg a 6 százalékos tarifaemelésből származó bevételi többletet.
Jövőre a menetrend szerinti, helyközi autóbusz-közlekedésben a tarifák várhatóan 6,8 százalékkal emelkedhetnek. A költségek ezt meghaladó növekedését -- hasonlóan az idei évhez -- a költségvetés nem ellentételezi, és a Pénzügyminisztérium a jövedéki adó visszaigénylése lehetőségének kiterjesztését is elutasította.
A Volán Egyesülés jövőre 9,5 százalékos tarifaemelést tartana reálisnak, 11,9 milliárd forintos termelési támogatás mellett. Ez utóbbit azonban hiába támogatta a szaktárca is.
Saslics Elemér kitért arra is, hogy az egységes személyszállítási törvény késése miatt jelentős késedelmet szenved a közlekedési közszolgáltatók számára elengedhetetlenül szükséges finanszírozási reform is.
A menetrend szerinti belföldi személyszállítást végző Volán-társaságok 2001-ben képződő amortizációs alapjukból várhatóan 9,8 milliárd forint saját forrást képeznek új autóbuszok beszerzésére. Ez a jövő évi költségvetésben előirányzott 3,1 milliárdos rekonstrukciós támogatással, valamint az ÁPV Rt. reorganizációs keretéből elkülönített 2,5 milliárddal együtt jövőre mintegy 500 új autóbusz vásárlását teszi lehetővé. Ez ugyan 70-nel meghaladja az idei új járművek számát, de a buszpark elöregedési folyamatának megállításához évente 600 ilyenre lenne szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.