A francia cég Moszkva város vezetőségével együttműködve 2005-ben kezdené meg a jelenleg X90 kóddal jelölt Dacia kibocsátását az orosz fővárosban lévő Moszkvics gyárban.
Az X90 árát a Renault ötezer euró alatt kívánja tartani, hogy a Lada versenytársa legyen az orosz piacon.
A bejelentés újabb jele annak, hogy a külföldi beruházók a habozás hónapjai után visszatérnek Oroszországba -- írja a Financial Times, emlékeztetve, hogy a General Motors a közelmúltban állapodott meg terepjárók közös gyártásáról az Avtovazzal. Ugyanakkor jelentős késést szenved a FIAT és a GAZ Nyizsnij Novgorod-i vegyes vállalata, miután meghiúsult a GM Blazer autók tatársztáni összeszerelésének terve.
Az X90 összeszerelése Romániában már 2004-ben megkezdődik, ám addig még a Renault számításai szerint több mint 350 millió eurót kell a román Dacia autógyárra áldoznia, hogy az új modell korszerű korülmények között készüljön.
A 73 százalékig a Renault tulajdonában lévő gyárra a francia vállalat eddig közel 90 millió eurót fordított annak érdekében, hogy a gyártási kapacitást évi 500 ezerre növelje -- írta a Reuters. Korábbi jelentések még csak 200 ezres kapacitásról szóltak. Az azonban biztos, hogy a Dacia a tavalyi év első felében valamivel több mint 22 ezer autót értékesített, de így is övé a román piac 59 százaléka.
A Renault előtt a Skoda példája lebeg, mely a Volkswagen-csoporthoz kerülve gyökeresen megújult, és korszerű kínálatával az 1999-es 385 ezer után tavaly 435 ezer autót értékesített Európa-szerte.
A Skoda Auto 2000-ben 26,5 százalékkal, 3,34 milliárd koronára (88,13 millió dollár) növelte nettó nyereségét. A forgalom 136,3 milliárd koronára nőtt az 1999-es 110,4 milliárdról.