A GM nyeresége az első negyedévben várhatóan csupán 125 millió dollár volt az egy évvel korábbi 1,8 milliárd után.
A Ford nyeresége az idei első három hónapban 1 milliárd dollárra csökkent a tavalyi év azonos időszakában elért 2,1 milliárdról. A GM április 18-án, a Ford a rá következő napon hozza nyilvánosságra adatait.
A Merrill Lynch elemzője szerint komoly eladási nehézségekkel küzdenek az autógyártók az amerikai piacon, s beszűkült az európai piac is.
Az idei első negyedévben 5,7 százalékkal hanyatlott az Egyesült Államokban értékesített járművek száma. A GM-é ugyanakkor 7, a Fordé 12, a DaimlerChrysleré több mint 12 százalékkal esett.
A DaimlerChrysler bejelentette, hogy várakozásai szerint első negyedévi működési vesztesége 800 millió--1 milliárd euró (720--900 millió dollár) volt. A cég, amely április 25-én teszi közzé adatait, 2000 utolsó negyedévét is veszteséggel zárta.
A GM és a Ford a csökkenő kereslet hatására közölte, hogy 40 ezer embert elbocsát. Az első negyedévben a GM 20, a Ford 16 százalékkal, a Reuters által idézett szakértők szerint a Chrysler pedig még ennél is jobban, mintegy 30 százalékkal fogta vissza a termelését.
A GM németországi vállalata, az Opel 472 millió dolláros deficittel zárta a tavalyi évet, és valószínűleg az idén is veszteséges marad. A Ford ugyancsak vesztett tavaly az európai piacon, bár a negyedik negyedévben mérsékelt nyereségre tett szert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.