Marad a Danone imázsa
A Danone Kft. a tervezett gyárbezárások miatt elszenvedett fogyasztói bizalomvesztést alapvetően nem intenzívebb reklámozással, hanem a közvetlenebb kommunikációval kívánja ellensúlyozni. Ezért sem a most folyó reklámkampányunkban, sem az imázsunkban nem várható nagyarányú változás, célunk továbbra is az, hogy a márkanevet ismertebbé tegyük -- felelte a Világgazdaság kérdésére Gerhard Barcus marketingigazgató. A vásárlók bizalmának visszanyerését szolgálja a Danone múlt szombat óta működő internetes honlapja is. Ezen egyebek közt a cég termékeiről, szponzorálásairól lehet olvasni. Egyelőre nincsenek konkrét terveink, de az intenetes megjelenésen kívül a direktmail akció és ingyenes termékminták terjesztése jöhet még szóba -- tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy mekkora többletköltséggel jár a vásárlók bizalmának újbóli elnyerése, a marketingigazgató nem kívánt konkrét összeget megnevezni, azt azonban elmondta: a cég éves reklámkiadásának körülbelül 5 százalékát fordítják most a szimpátia megerősítésére. Magyarországon a Danone egyébként nem számít a legnagyobb reklámozók közé: ebben a rangsorban tavaly a 13. helyet foglalta el, a televíziós hirdetők sorában pedig a 11.-et. E pozíciók vélhetően az idén is hasonlóan alakulnak majd -- tette hozzá Gerhard Barcus.


