A német kombájngyártó cégnek, a Claasnak már az év első felétől gyártanak részegységeket, a John Deere céggel pedig most folynak a tárgyalások -- tudta meg a Világgazdaság. Az új piacok révén, valamint a hagyományos partnerek nagyobb megrendeléseinek köszönhetően a 237 millió forintos törzstőkéjű szeghalmi Ikarus Főnix 2001-ben várhatóan 400 millió forinttal, 3,4 milliárdra tudja növelni éves árbevételét a tavalyi 2,97 milliárd után.
Fülöp Sándor ügyvezető szerint a mezőgazdasági gépgyártásba való bekapcsolódás a cég számára új fejlődési lehetőséget hordoz. A vállalat tulajdonosa, az Ikarus Rt. egy átfogó beszállítói program megvalósítását tervezi, amelynek része lesz a nemzetközi mezőgazdasági gépgyártás területe is.
Az Ikarus Főnix az elmúlt években folyamatosan növelte részesedését az autóbusz- és a tehergépjárműalkatrész- gyártás beszállítói piacán. Az Ikarus Főnixnek továbbra is nagy megrendelője az Iveco és a Renault érdekeltségébe kerülő Ikarus-Busz Rt. Bár mint arra Fülöp Sándor utalt: a vártnál kevesebb megrendelés érkezik az autóbuszgyártó társaságtól. Az Ikarus-Busz Rt.-nek végzett munka jelenleg a Főnix éves árbevételének mindössze 10 százalékát adja. Az autóbusz-iparágon belül az elmúlt évek során a NABI Rt. lett a szeghalmi gyár legnagyobb megrendelője. Az Egyesült Államok piacára szállító cég megrendelései a szeghalmi gyár éves árbevételének 25 százalékát teszik ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.