A német kombájngyártó cégnek, a Claasnak már az év első felétől gyártanak részegységeket, a John Deere céggel pedig most folynak a tárgyalások -- tudta meg a Világgazdaság. Az új piacok révén, valamint a hagyományos partnerek nagyobb megrendeléseinek köszönhetően a 237 millió forintos törzstőkéjű szeghalmi Ikarus Főnix 2001-ben várhatóan 400 millió forinttal, 3,4 milliárdra tudja növelni éves árbevételét a tavalyi 2,97 milliárd után.
Fülöp Sándor ügyvezető szerint a mezőgazdasági gépgyártásba való bekapcsolódás a cég számára új fejlődési lehetőséget hordoz. A vállalat tulajdonosa, az Ikarus Rt. egy átfogó beszállítói program megvalósítását tervezi, amelynek része lesz a nemzetközi mezőgazdasági gépgyártás területe is.
Az Ikarus Főnix az elmúlt években folyamatosan növelte részesedését az autóbusz- és a tehergépjárműalkatrész- gyártás beszállítói piacán. Az Ikarus Főnixnek továbbra is nagy megrendelője az Iveco és a Renault érdekeltségébe kerülő Ikarus-Busz Rt. Bár mint arra Fülöp Sándor utalt: a vártnál kevesebb megrendelés érkezik az autóbuszgyártó társaságtól. Az Ikarus-Busz Rt.-nek végzett munka jelenleg a Főnix éves árbevételének mindössze 10 százalékát adja. Az autóbusz-iparágon belül az elmúlt évek során a NABI Rt. lett a szeghalmi gyár legnagyobb megrendelője. Az Egyesült Államok piacára szállító cég megrendelései a szeghalmi gyár éves árbevételének 25 százalékát teszik ki.