A Putyin elnök által egy hete megnyitott és vasárnapig tartó moszkvai légi bemutatón 525 cég képviseltette magát, és mintegy 800 ezer látogató zarándokolt el a fővárostól 30 kilométerre lévő Zsukovszki légibázisra. A nagy érdeklődésnél fontosabb, hogy a bemutató alkalmából bejelentett megrendelések összesített értéke csaknem félmilliárd dollárra rúg. Az eseményen összesen 130, nagyrészt orosz gyártású repülőgép vonult fel, ami jelzi, hogy az iparág továbbra is jelentős erőt képvisel a nemzetközi porondon.
Bár Jurij Koptyev, az orosz repülési és űrhajózási ügynökség vezetője a megnyitó előtt óvatosan még úgy fogalmazott, hogy a bemutató eredményességét nem a megkötött szerződések, hanem a felvett üzleti kapcsolatok mutatják majd, az esemény néhány nagyszabású üzletet is hozott.
Az Iljusin Finance lízingcég például négy-négy IL--96-os teherszállító repülőgépet szállít az Aeroflotnak és az Atlant Szojuznak, összesen mintegy 320 millió dollár értékben. Az egyiptomi Sirocco Aerospace International hét új TU--204-essel gyarapítja négy gépből álló flottáját. A Rolls-Royce motorokkal hajtott gépek értéke egyenként 32 millió dollár. Az Irkutszkban gyártott BE--200-as mentő-tűzoltó repülőgép a bemutató alkalmából megszerezte a civil forgalmazási engedélyt, a 15 millió dolláros repülőre szakértők szerint hamarosan száznál is több megrendelés érkezhet a világ különböző tájairól. A Rosz-oboronexport a dél-afrikai hadsereg Oroszországban modernizált Mirage gépét mutatta be, ami az első orosz motorral ellátott külföldi gyártású repülő.
A legnagyobb kiállítási területen bemutatkozó EADS egyetlen üzletet sem kötött Moszkvában, szakértők szerint ez Koptyev előzetes óvatosságát igazolja. Az Airbusokat is gyártó európai cégóriás szóvivője mindamellett bejelentette, hogy szeptembertől tárgyalnak orosz vállalatokkal. Ismert, hogy az elmúlt hónapban az EADS már jelezte oroszországi elkötelezettségét, amikor kétmilliárd dollár értékű szövetséget kötött a Roszaviakozmosszal.
Az orosz légitársaságok általában nem vásárlási szándékkal jelentek meg Moszkva mellett. Súlyos forráshiánnyal küszködnek, melyet várhatóan egy a héten kiválasztott közvetítő lízingcég felállítása enyhíthet. A hadiipari óriások már előre jelezték, hogy várhatóan nem kötnek üzletet a légi bemutató alatt. A Szuhoj hagyományosan nem vállalkozik erre, a MiG pedig csak az EADS-szel folytatott tárgyalások tényét erősítette meg. Nyikolaj Nyikityin elnök csak annyit közölt, hogy cége a MiG--29-esek európai elfogadtatása érdekében kialakított modernizációs tervvel lobbizott az európai konzorciumnál.