Cégvilág

A túlzott reklámtilalmat is tiltaná az EU

Az alkoholos italok reklámjának teljes tilalmát elrendelő Franciaország gyakorlatát bírálja az Európai Bizottság, mondván: a valóban egységes európai piac megteremtése nem valósulhat meg egységes piaci feltételek nélkül. A minden hordozóra, így a francia tévécsatornák által közvetített nemzetközi sportmérkőzésekre, azon belül a pálya körüli táblákra és a sportolók mezére is kiterjedő totális gall alkoholtilalommal szemben több hirdető, így legutóbb az Angliában játszott Newcastle--Metz meccset követően a Bacardi italkonszern kezdeményezte a jogi rendezést. A Bacardi azt sérelmezte, hogy a francia szabályra hivatkozva az angol klub e mérkőzés idejére leszereltette a pálya körül hosszú távú szerződés alapján kihelyezett reklámtábláit -- értesült a Crain Communications. Ilyen és hasonló ügyek nyomán az EU-bizottság már többször megkereste a francia piacfelügyeletet, amely végül hozzájárult ahhoz, hogy az ország polgárai alkoholhirdetést is lássanak televízióik képernyőjén. Az EU diszkriminatívnak értékeli a francia szabályozást, amelyről reklámpiaci elemzők úgy vélik -- hasonlóan a dohányárukra érvényes szabályozáshoz --, Franciaország igyekszik kiszűrni polgárai látóköréből a külföldi versenytársakat. A Crain Communications úgy tudja, az egységes európai normatívákat semmibe vevő nemzeti túlszabályozások ellen a Hirdetők Világszövetsége (WFA) is EU-beavatkozást sürget. Bár Magyarország még nem tagja a közösségnek, az előzetes harmonizáció jelszavával az ez év elején újraírt magyar reklámtörvény sem felelne meg az egységesség követelményének.

A. J.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek