A tavalyi 14 millió után a Kecskeméti Konzervgyár Rt. várhatóan 32 millió doboz zöldborsó gyártásával zárja az idényt, az áru zöme keleti piacra kerül -- tájékoztatta a Világgazdaságot Ábrahám Tibor vezérigazgató. A legyártott napi egymillió doboz zöldborsó a rendszerváltás óta a legnagyobb mennyiség a cégnél. A borsó nagyon keresett a keleti piacokon, így még a mai viszonyok között is megéri gyártani.
A Kecskeméti Konzervgyár Rt. kizárólagos szerződést kötött a kabai hűtőházzal tisztított, előhűtött borsó szállítására, ezzel új termőkörzetet kapcsolt be. A 32 millió dobozzal egyébként Kecskemét a magyar gyártók között az idén mindenképpen dobogós helyen érzi magát.
Egy hónapja tart a csemegekukorica-szezon is. Ábrahám Tibor jó termésre számít, hiszen optimalizálták a feldolgozandó kukoricafajtákat -- a korábbi, csaknem 20 fajta helyett az idén tízfélére szerződtek --, és 200 millió forintos beruházással a gyártóvonalat is korszerűsítették, bővítették. Az alapanyagot szerződött termelők szállítják. A csemegekukoricát kedveli a hazai, a keleti és a nyugati piac is, vagyis a cég nem aggódik az eladások miatt.
Ám a paradicsompiac tavalyi összeomlása után (amit az olcsó külföldi sűrítmények beáramlása okozott) és a támogatási rendszer változása miatt a termelési kedv nem túl jó, ezért a tervezett 4000 tonna készáruhoz szükséges alapanyagnak csak a felére sikerült szerződni.
A gyár mindazonáltal felfelé ívelő pályán van. Az idén nyolcmilliárd forint árbevételt vár százmilliós nyereség és 400 fős átlaglétszám mellett.
Ábrahám Tibor a konzervipar idei problémái között említette a minimálbér emelését, a dobozár növekedését, az áram drasztikus drágulását, a magas inflációt és a forint sávszélesítését. Így az iparág összes szereplőjének a pozícióját rontja az a pár cég, amely szorult helyzetében ár alatt értékesít (ilyenre is van példa). Összességében várhatóan az iparág eredményessége legalább 25 százalékkal romlik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.