A Ford az amerikai piacon meglehetősen megsínylette a Firestone gumiabroncsok hibái miatt bekövetkezett balesetsorozatot, és az azt követő visszahívási akciót, ami 550 millió dolláros üzemi veszteséget okozott az idei második negyedévben. Mindemellett egy 201 millió dolláros költséget is elszámolt a negyedévre a 33 százalékos ellenőrző tulajdonában lévő japán Mazda átszervezésére.
A fentiek fényében nyer jelentőséget az a Financial Times által közreadott hír, hogy a cég egy kézbe vonja össze a hozzá tartozó három brit márka észak-amerikai képviseletét. Az új egységet -- az Aston Martin Jaguar Land Rover North America -- azért alapította meg a Ford, hogy támogassa az értékesítést, a marketinget, s olyan modellskálát hozzon létre, amely jobban illeszkedik az észak-amerikai luxusautópiac vezetői -- a BMW, a Mercedes és a Lexus -- által diktált szinthez.
Európában ugyanakkor jó eredményeket ér el a márka, és piaci részesedése a tavalyi 8,2 százalékról 8,8 százalékra emelkedett. Az idei első hat hónapban a Ford 163 ezer új Mondeót értékesített, ami majdnem 67 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az új Mondeo számos országban piacvezető pozíciót ért el a felső középkategóriás szegmensben az első fél évben, köztük Nagy-Britanniában, Hollandiában, Dániában, Norvégiában, Magyarországon és Írországban.
Az új Ford Transitból az első fél évben több mint 84 ezer kelt el, ami 18 ezerrel több, mint az elmúlt év hasonló időszakában, és négyezerrel több, mint a Transit értékesítésének eddig legsikeresebb évében, 1998-ban. Az 1999. év autója címet elnyert Focusból pedig két és fél év alatt több mint másfél millió talált gazdára.