BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tévék a realitás talaján

Tegnap a Tv 2 és az RTL Klub is nyilvánosságra hozta őszi műsortervei egy részét. Sikeres régebbi programjai visszahozása mellett mindkét országos kereskedelmi csatorna súlyt helyez a fejlesztésre, amelyben dominál a "reality jellegű műsorok" mind újabb elemeinek erősítése. Az RTL Klub saját valóságshow-t gyárt, a Tv 2 pedig részben már kidolgozta a választási kampánnyal kapcsolatos stratégiáját.

Vállalva az ezzel kapcsolatos bevételkiesést, ahogyan 1998-ban, a Tv 2 a 2002-es kampányidőszakban sem fogad politikai hirdetéseket -- ismertette a csatorna döntését Pintér Dezső elnök. A kampány eseményei között szelektálni fognak, a látszateseményekről ugyanis nem kívánnak hírt adni, a miniszterelnök-jelöltek esetleges választási vitájának közvetítésében viszont a Tv 2 érdekelt. A hír- és szórakoztató műsorokban erősítik a nézők véleményének megjelenítésére alkalmas interaktív (SMS, internet) megoldásokat. Pintér szerint egyebek mellett az interaktivitásnak is szerepe van hírműsoraik nézettségének emelkedésében. A nyári hónapokban a Jó estét, Magyarország!-ot a nézők 40 százaléka nézte, de témájától függően 1,5-2 millió nézőt vonzott a Napló is. A korábbi sikeres műsorok visszatérése mellett az őszi műsorszerkezetben a Tv 2-ben erősödik a "reality" jellegű műsorok megjelenése, ezt képviseli a már most vasárnaptól látható, 3 millió forintos nyereménnyel kecsegtető Nincs kegyelem -- A leggyengébb láncszem című, vállaltan provokatív hangú kvízshow-juk. Ugyancsak a valósághoz visz közelebb az Ügyeletes kórház vagy Vujity Tvrtko Pokoli történetek című sorozata, a sorozatok kedvelőire pedig három újdonság vár: a Motoros zsarukat, a Lucecitát és a Providence-t vásárolták meg.
Az RTL Klubnál augusztus 20-án kezdődik az őszi szezon -- tájékoztatta a Világgazdaságot Kolosi Péter, a csatorna programigazgatója. Új sorozat indul: hetente kétszer, szombaton és vasárnap, a híradót megelőző késő délutáni sávban lesz látható az amerikai Melrose Place, amelyből 80 részt vásároltak meg. Az őszi műsorválaszték szenzációjának ígérkezik Való világ címmel az RTL Klub saját gyártású reality show-ja, amelyhez e hét végétől toborozzák a játékosokat. Arról, hogy milyen rendszerességgel és melyik sávban adják majd, Kolosi egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Ugyacsak üzleti titokként kezelik a produkció költségvetését és a szponzorokat. A programigazgató csupán annyit árult el, a történet dramaturgiai kulcsa -- hasonlóan a világ minden táján sikeres előképeihez -- a szereplők összezártsága és a részben ebből is adódó konfliktusaik. A tét nagy: a Való világ nyertesének ugyanis a sorozat végére valóban megváltozik az élete, hiszen jutalmul nemcsak pénzt, hanem lakást és autót is kap.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.