BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fürge pók a világhálón

Az Internet Advertising Bureau (IAB) az on-line reklámok hatékonyságának pontosabb mérési módszerét ajánlja. A nemzetközi tartalomszolgáltatók és on-line ügynökségek a PriceWaterhouseCoopers közreműködésével kidolgozott szoftver segítségével a világhálón barangolva tematikus csoportosításban regisztrálhatják az egyes oldalakon éppen "tartózkodók" számát. A technikával az eddigieknél nagyobb biztonsággal mutatható ki a különböző webhelyeket ténylegesen használók, valamint a kihelyezett reklámok száma, a hirdetések észlelésének gyakorisága és időtartama. Az IAB elsősorban a hirdetők és az on-line kampányok hitelessége, valamint az eredmények öszszehasonlíthatósága érdekében szorgalmazza a spider (azaz pók) nevű mérőprogram széles körű elterjedését. A szervezet képviselőinek véleménye szerint ugyanis a most használatos megoldások nem kellő pontossággal tükrözik az internetes kampányok valódi elérési arányait.

A DoubleClick internetes reklámszolgáltató által kifejlesztett, Channel View nevű kampánytervező szoftver adatbázisa alapján a célcsoportos hatékonyság növelésével szeretne hozzájárulni az on-line hirdetéssorozatok megbízhatóbb tervezéséhez. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.