Az Internet Advertising Bureau (IAB) az on-line reklámok hatékonyságának pontosabb mérési módszerét ajánlja. A nemzetközi tartalomszolgáltatók és on-line ügynökségek a PriceWaterhouseCoopers közreműködésével kidolgozott szoftver segítségével a világhálón barangolva tematikus csoportosításban regisztrálhatják az egyes oldalakon éppen "tartózkodók" számát. A technikával az eddigieknél nagyobb biztonsággal mutatható ki a különböző webhelyeket ténylegesen használók, valamint a kihelyezett reklámok száma, a hirdetések észlelésének gyakorisága és időtartama. Az IAB elsősorban a hirdetők és az on-line kampányok hitelessége, valamint az eredmények öszszehasonlíthatósága érdekében szorgalmazza a spider (azaz pók) nevű mérőprogram széles körű elterjedését. A szervezet képviselőinek véleménye szerint ugyanis a most használatos megoldások nem kellő pontossággal tükrözik az internetes kampányok valódi elérési arányait.

A DoubleClick internetes reklámszolgáltató által kifejlesztett, Channel View nevű kampánytervező szoftver adatbázisa alapján a célcsoportos hatékonyság növelésével szeretne hozzájárulni az on-line hirdetéssorozatok megbízhatóbb tervezéséhez. (VG)