A hitelszerződést és a felelősségvállalási nyilatkozatot tegnap írta alá Varga Mihály pénzügy-, Fónagy János közlekedési miniszter, Baranyay László, az MFB elnök-vezérigazgatója és Kukely Márton, a MÁV vezérigazgatója. A hitel törlesztésére a vasúttársaság a környezetvédelmi alap célelőirányzatától 2,5 milliárd forint - évi 500 milliós részletekben - vissza nem térítendő támogatást kap. A hitel futamideje tizennégy év, négy év türelmi idővel.
A dízelmotorkocsik beszerzésére a MÁV közbeszerzési pályázatot írt ki. Kukely Márton elmondta, hogy öt cég - Alstom, Bombardier, Hunslet, Stadler, Siemens - jelentkezett, s műszakilag a legkedvezőbb ajánlatot az utóbbi társaság adta. A Siemens AG-vel a megállapodást a MÁV már a múlt év végén aláírta, s az a hitelszerződés szignálása után mától életbe lép. Az első jármű átadása 16 hónap múlva lesz esedékes, azt követően fél éven belül az utolsó kocsit is leszállítja a Siemens.
Az új járműveket a Budapest-Tapolca (Keszthely), a Budapest-Szekszárd-Baja és a Budapest-Salgótarján vonalon állítja üzembe a MÁV. Az új motorkocsik forgalomba kerülésével a cég a nem villamosított vonalain kiválthatja az elöregedett személykocsipark egy részét. További előny, hogy lényegesen alacsonyabb lesz az üzemeltetési és fenntartási költség, rugalmasabb menetrend alakítható ki, s kisebb a környezeti terhelés is.
Hargitai Éva
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.