Alaposan megszenvedte a világgazdasági konjunktúra, az utazási kedv lanyhulását a francia LVMH. A világ legnagyobb luxuscikkgyártójának működési nyeresége 20 százalékkal csökkent tavaly 2000-hez képest - számol be a Reuters. Az egyebek mellett a Louis Vuitton bőrtermékekről, a Moet and Chandon pezsgőkről, a Givenchy divatcikkekről és a Christian Dior parfümökről ismert társaság működési nyeresége 1,56 milliárd euróra csökkent 2001-ben az egy évvel korábbi 1,959 milliárdról, miközben adózás előtti profitja 10 millió euróra esett az előző évi 722 millióról. A működési eredmény összhangban volt a vállalat januári előrejelzésével, illetve az elemzői jóslatokkal, a tiszta nyereség azonban a vártnál jobban zsugorodott.
Az idén azonban már valószínűleg magához tér a vállalat, amely legalább ötvenféle világmárka tulajdonosa, s az utóbbi évek nagyszabású "gyűjtögető" akciói után az idén a meglévő luxusmárkákra, a belső fejlődésre, a nyereségesség javítására akar összpontosítani. Ennek első jele, hogy az első két hónapban az értékesítés 9 százalékkal nőtt a tavalyi ugyanezen időszakhoz képest. (VG)
VG-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.