A Publicis és a Leo Burnett magyarországi cégét egyaránt vá-ratlanul érte annak bejelentése, hogy a francia anyavállalat felvásárolta a társaság egyik legnagyobb versenytársát, a Leo Burnett ügynökséget is ellenőrző amerikai Bcom3 hirdetési csoportját. Mint Papp Zsuzsa, a magyar Publicis ügyvezetője a Világgazdaság kérdésére elmondta, az a valószínű, hogy a Leo Burnett és a Publicis továbbra is önálló brandként marad a piacon. Ugyanakkor Papp például a média- és a BTL- (vonal alatti reklám-)tevékenységek összevonását elképzelhetőnek tartja.
A hírügynökségek által közölteknél többet nem tud az egyesülésről Anko Reijnerds, a Leo Burnett magyarországi igazgatója sem, aki úgy véli, hogy a fúzió alapvetően pénzügyi egyesülést jelent. Reijnerds szintén a márkák változatlan önállóságára számít.
Ezt a lehetőséget erősíti, hogy a két ügynökség hazai ügyfélköre között vannak szorosabb együttműködést kizáró átfedések. A Leo Burnett többek a Procter and Gamble, a Publicis a L'Oréal büdzséjét kezeli: e két márka egyaránt a kozmetikai termékek piacán érdekelt. Mindkét cégnek van sörös és autós cége is: a Leo Burnett ügyfele a Pécsi Sörfőzde és a Fiat, a Publicisé a Heineken és a Renault, amelyek konfliktusmentes kiszolgálásához szintén szükséges ügynökségeik önállósága.
Az anyacégek - 47 milliárd dolláros közös forgalmukkal - várhatóan fúziójuk következtében a globális hirdetési csoportok nemzetközi rangsorának negyedik helyére léphetnek előre. Elemzők egyébként éppen a pozíciójavítás igényét látják a 3 milliárd dolláros, a Publicis által részben kötvénykibocsátással finanszírozott felvásárlás hátterében: a tavaly mélypontra zuhant hirdetési költések miatt az erők összevonása jelentheti a kitörés egyik lehetséges útvonalát. A magyar piacon tavalyi 670 millió, illetve 720 millió forintos árbevételével a Leo Burnett és a Publicis nagyjából azonos súlylyal van jelen.
Acsay Judit
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.