Javult tavaly a Malév gazdálkodása
A Malév Rt. üzleti tevékenységéből származó vesztesége az idei év első felében 2,84 mil-
liárd forint volt a múlt év azonos időszakában elért 7,15 milliárddal szemben. Ugyanakkor a vállalati szintű veszteség az egy évvel ezelőtt regisztrált 7,3 milliárd forintról 3,2 milliárdra mérséklődött - jelentette be egy tegnapi sajtótájékoztatón Váradi József. A légitársaság vezérigazgatója elmondta azt is, hogy a Malév 1,1 milliárd forinttal teljesítette túl első félévi eredménytervét. A vezérigazgató szerint az esztendő végére tervezett a 2,3 milliárd forint veszteség teljesíthető lesz.
A Malév a következő öt évben 10-15 új célállomásra akar járatokat indítani, ami - becsléseik szerint - mintegy 50 százalékos utasszám-növekedést eredményez. Ezt azt jelenti, hogy 2007-ben már 32 ezer járatuk lesz, és 3,6 millió utast szállítanak. Ehhez szükség lesz a jelenlegi flotta megújítására, illetve szerkezetének átalakítására. Jelenleg 17 Boeing és 6 Fokker gépe van a társaságnak. A Boeingek közül - mint tegnap beszámoltunk - a jövő évtől fokozatosan lecserélik a 15 darab B-737 Classic típusú repülőket B-737 Next Generation gépekre. Ebből három a charterforgalmat bonyolítja majd. Emellett összesen nyolc Bombardier CRJ típusú, 50 személyes géppel bővül a flotta, ami egyben szerkezetének átalakítását is jelenti. Ezek közül egy kis gép már hétfőtől forgalomba áll, egy megérkezésével augusztusban lehet számolni. Ezt követően a további hat Bombardier lehívására három év alatt egyenlő megoszlásban van lehetőség. A jövő évi két gép lehívásáról a döntés az ősz folyamán várható.
A kis gépek beszerzése, illetve az idén februárban megalapított Malév Express (Max) légitársaság - amely száz százalékban a Malév tulajdona - azt is jelenti, hogy a jövőben a cég nagyobb hangsúlyt fektet a regionális igények kielégítésére. E térségben a forgalmat kis gépekkel bonyolítja, ami jobb kihasználtságot és egyben sűrűbb járatindítást is eredményez. A Max a kis gépek üzemeltetését végzi.
A hétfőtől közlekedő gép naponta repül Stuttgartba, Münchenbe, Prágába és Szkopjéba, ahova jelenleg Boeingek viszik az utasokat. Ezt követően - várhatóan
augusztustól - a második kis gép üzembe állításával Bolognába és Velencébe repül majd a Malév. Egyeztető tárgyalá-sok folynak már egy temesvá-ri és egy odesszai járat indításáról is.
Lázár Ildikó