A Malév Rt. üzleti tevékenységéből származó vesztesége az idei év első felében 2,84 mil-
liárd forint volt a múlt év azonos időszakában elért 7,15 milliárddal szemben. Ugyanakkor a vállalati szintű veszteség az egy évvel ezelőtt regisztrált 7,3 milliárd forintról 3,2 milliárdra mérséklődött - jelentette be egy tegnapi sajtótájékoztatón Váradi József. A légitársaság vezérigazgatója elmondta azt is, hogy a Malév 1,1 milliárd forinttal teljesítette túl első félévi eredménytervét. A vezérigazgató szerint az esztendő végére tervezett a 2,3 milliárd forint veszteség teljesíthető lesz.
A Malév a következő öt évben 10-15 új célállomásra akar járatokat indítani, ami - becsléseik szerint - mintegy 50 százalékos utasszám-növekedést eredményez. Ezt azt jelenti, hogy 2007-ben már 32 ezer járatuk lesz, és 3,6 millió utast szállítanak. Ehhez szükség lesz a jelenlegi flotta megújítására, illetve szerkezetének átalakítására. Jelenleg 17 Boeing és 6 Fokker gépe van a társaságnak. A Boeingek közül - mint tegnap beszámoltunk - a jövő évtől fokozatosan lecserélik a 15 darab B-737 Classic típusú repülőket B-737 Next Generation gépekre. Ebből három a charterforgalmat bonyolítja majd. Emellett összesen nyolc Bombardier CRJ típusú, 50 személyes géppel bővül a flotta, ami egyben szerkezetének átalakítását is jelenti. Ezek közül egy kis gép már hétfőtől forgalomba áll, egy megérkezésével augusztusban lehet számolni. Ezt követően a további hat Bombardier lehívására három év alatt egyenlő megoszlásban van lehetőség. A jövő évi két gép lehívásáról a döntés az ősz folyamán várható.
A kis gépek beszerzése, illetve az idén februárban megalapított Malév Express (Max) légitársaság - amely száz százalékban a Malév tulajdona - azt is jelenti, hogy a jövőben a cég nagyobb hangsúlyt fektet a regionális igények kielégítésére. E térségben a forgalmat kis gépekkel bonyolítja, ami jobb kihasználtságot és egyben sűrűbb járatindítást is eredményez. A Max a kis gépek üzemeltetését végzi.
A hétfőtől közlekedő gép naponta repül Stuttgartba, Münchenbe, Prágába és Szkopjéba, ahova jelenleg Boeingek viszik az utasokat. Ezt követően - várhatóan
augusztustól - a második kis gép üzembe állításával Bolognába és Velencébe repül majd a Malév. Egyeztető tárgyalá-sok folynak már egy temesvá-ri és egy odesszai járat indításáról is.
Lázár Ildikó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.