Díjazott kommunikáció
Először adják át ma Magyarországon a reklámszakma világszerte egyik legkiemelkedőbb elismerését, az EFFIE díjat. A pályázatra 55 nevezés érkezett, amelyeket hat kategóriában egy ötventagú, neves magyar reklámszakemberekből álló zsűri bírált el.
A leghatékonyabb marketingkommunikációért meghirdetett díj az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a reklámok kreativitását a marketing- és reklámcélok megvalósításával. A pályázóknak a 2001. január-december közötti időszakban futó sikeres reklámkampányukról kellett egy esettanulmányt készíteniük, amelyben annak média- és kreatív stratégiáját fogalmazták meg, pontosan körvonalazva a kampány várt hatásait: a márkaismertség-növekedést, a piaci részesedés bővülését vagy akár a forgalomnövekedést - nyilatkozta lapunknak Egri Gábor, a Magyar Reklámügynökségek Szövetségének főtitkára. A jelentkezési anyagban fel kellett tüntetni a rendelkezésre álló reklámbüdzsét is. A reklámok hatékonyságáról maguk a cégek készítettek elemzést.
Az EFFIE díjat egyébként 1968-ban a New Yorki-i Amerikai Marketingszövetség alapította, jelenleg a világ 21 országában, Európában pedig 14 államban működik.


