A Cushman & Wakefield Healey & Baker (C&W H&B) kutatása szerint Magyarország - közép-európai szomszédaival együtt - az elsők között szerepel a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok célországai között. A nemzetközi kiskereskedelmi értékesítésre szakosodott cégek számára a közép-európai régió a legvonzóbb terjeszkedési célpont, ezen belül Csehországban 102, Magyarországon 85, míg Lengyelországban 65 százalékos növekedés prognosztizálható a következő öt évre.
Magyarország az előkelő ötödik helyet foglalja el abban a rangsorban, amely a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb célországait állítja sorrendbe az elkövetkező öt év előrejelzése alapján, 2008-ig. A közép-európai régió országai között a tízmillió lakosú Magyarországon a legmagasabb az egy főre eső nemzetközi kereskedők száma: mintegy 164 cég már jelenleg is Magyarországon tevékenykedik, és további 139 szeretne üzletet nyitni az elkövetkező öt évben.
A felmérés szerint Európa legnagyobb piaca, Németország a legkeresettebb helyszín az új piacra belépő kiskereskedő cégek számára. Közel 400 társaság tervezi, hogy újként lép a német piacra a következő öt év során. Európa legnagyobb nemzetközi kiskereskedelmi piaca, Nagy-Britannia továbbra is vezeti a rangsort: újabb 150 cég tervezi a belépést a brit piacra 2008-ig, ezzel 667-re növelve a nemzetközi cégek számát az országban.
A Cushman & Wakefield Healey & Baker tíz éve folyamatosan figyelemmel követi a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok terjeszkedésének irányát. Ezeket az információkat a cég Európában működő 24 teljes tulajdonú és 22 partnerirodája gyűjti össze évente.
Charles Taylor, a társaság magyarországi irodájának ügyvezető igazgatója úgy vélte: az utóbbi időben több nemzetközi kiskereskedelmi cég figyelme fordult Közép-Európa piacai felé. Ezeket a társaságokat csábítja a térség gazdasági stabilitása, a magas vásárlóerő és az új bevásárlóközpontok fejlesztése. Magyarország vonzza legsikeresebben a nemzetközi kiskereskedőket. A már korábban üzletet nyitó kiskereskedők először Budapestet célozták meg, a főváros legjobb bevásárlóközpontjaiban és a belvárosban jelentek meg. Mára ezek a cégek további terjeszkedési lehetőségeket keresnek Magyarország vidéki városaiban is.
A ma is jelen lévő kereskedőházak között szerepel a Mango, a Springfield, a Promod, a Benetton, a Mexx, a Morgan, az Esprit, a Giacomelli Sport, a New Yorker, az InWear, a Gant, a C&A, a Marks & Spencer, a Debenhams, a Dixons és a Tesco. Sok cég még keresi a lehetőségeket. Ezek a tények bizonyítják a közép-európai piacba vetett folyamatos bizalmat, és alátámasztják azt a tényt, hogy az elkövetkező öt évben további keresletnövekedésre számíthatunk a kiskereskedelem területén - fűzte hozzá a szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.