Reprezentatív ingatlanportfólióval jelenik meg az idei márciusi MIPIM fórumon a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) - tudtuk meg Bencze Izabellától, az igazgatóság szakértőjétől, aki már a tavalyi, nagy megjelenés alkalmából is tevékenykedett az értékes állami ingatlanok iránti figyelemfelkeltést szolgáló magyar akcióban.

A csomag összeállításánál a teljes keresztmetszet bemutatása és a jelentős értékek megjelenítése volt a cél. Így például a későbbi értékesítésben bízva szerepel a kiállítás kínálati listáján a kormányzati elhelyezési feladatok forrásaként számításba vett fővárosi Vigadó u.-Szende Pál utcai, mintegy 4 milliárd forint értékű ingatlan, az egészségügyi fejlesztéseket támogató Budapest II. ker., Völgy u. 9-11., illetve a Svábhegyi Gyermekklinika ingatlanegyüttese is. Mint területfejlesztési projekt, a kiemelt turisztikai célokhoz kapcsolódó visegrádi komplex területfejlesztést és a Kiving Kft. lebonyolításában a Lágymányosi híd budai lehajtójánál létesítendő parkolóházi beruházást is bemutatják. Mintegy 14, hasonlóan nagy értékű projekt tekinthető majd meg Cannes-ban márciusban.

Értesülésünk szerint a KVI marketingterve a napokban készül el, melyben szerepel további nagy jelentőségű kiállításokon a részvétel, mint például a tavaszi Ingatlanexpó vagy a lipcsei vásár. A terv - a szokásos eszközökön túl a KVI determinált működési jellegét is figyelembe véve - az ismét átgondolt marketingmix összeállítását követően lép hatályba. Az idei tervezett lépések azonban már nemcsak az adott évet, hanem a KVI közép- és hosszú távú vagyonhasznosítási koncepcióját is szolgálják, eredményeik is ezen célok irányába hatnak.

A KVI a törvényben meghatározott alapfeladatain túl rendszeres ingatlanértékesítési tevékenységet folytat. Nem számítva azon tranzakciókat, melyek a kormányzati elhelyezés kaszszájának forrását jelentik, a KVI-nek 2003-ban 1,8 milliárd forint saját értékesítési bevételre kell szert tennie.

Az elmúlt évek a korábbi értékesítések áthúzódó hatásainak jegyében teltek. Az idei programban továbbra is fő szerepet játszanak a megújuló hasznosítási bevételek, ám intenzív marketingtechnológiákat is bevetnek, és ezek alapján fokozódó piaci jelenléttel számolnak. A korábban elkészült középtávú vagyonhasznosítási koncepció szerint értékesítések, ingatlanfejlesztések, portfóliótisztító cserék képezik az éves akvizíciós programot.